Les comunitats energètiques en polígons industrials

dimarts, 27 febrer, 2024 - 12:00 a 13:30
En línia



Les comunitats energètiques són una eina clau per a descentralitzar i democratitzar el sector energètic. Les principals iniciatives al nostre territori giren al voltant de l’apoderament de la ciutadania i les administracions locals, però les indústries també hi tenen un paper essencial.

Durant aquest webinar, explorarem quin és el potencial d’autoconsum compartit d’energies renovables en polígons industrials, i quines accions poden permetre el desenvolupament sostenible d’una comunitat energètica industrial, tant des d’una òptica econòmica com des de l’energètica. S’adreça als responsables d’empreses i indústries situades en polígons industrials i als representants electes i personal tècnic dels ens locals.

Aquest webinar s’emmarca en el projecte ePLANET, finançat per la Comissió Europea, i compta amb el suport de part dels seus socis, en particular la Diputació de Girona, l’Institut Català de l’Energia, així com l’Associació LIMA, el centre de recerca CIMNE, la consultora ThreeO’Clock (França) i la Federació Europea d’Agències d’Energia (Bèlgica). Les comunitats energètiques són una eina clau per a descentralitzar i democratitzar el sector energètic. Les principals iniciatives al nostre territori giren al voltant de l’apoderament de la ciutadania i les administracions locals, però les indústries també hi tenen un paper essencial.

PROGRAMA

Cal inscripció prèvia

Aquestes sessions són dirigides principalment als municipis i inclouen tant personal tècnic com personal no tècnic. A més estan obertes a la participació d’actors rellevants del sector interessats en el tema. Les sessions seran en català, n’hi haurà en línia i d’altres presencials. En el programa veureu les temàtiques que es tractaran i també hi ha unes sessions centrades en l’ús de la plataforma digital que es desenvolupa en el projecte.

Més informació


 

Categories: 
Energia

Relacionats

Entrevista
Jorge Andrey, soci de la consultora de transició energètica Samso

Andrey defensa una transició energètica que vagi més enllà del canvi de fòssil a renovable, apostant per un model descentralitzat i democràtic. 

Notícia

La tecnologia per emmagatzemar l’energia elèctrica és molt important en el procés de transició de la combustió d’energia fòssil cap al model 100% elèctric d’origen renovable al qual s’encamina el món.

Butlletí