En el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat, s’ha celebrat la VII cursa dels transports a Vilafranca organitzada per l’associació Promoció del Transport Públic.
Coincidint amb la Setmana de la Prevenció de Residus, l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès està instal·lant fonts d’aigua en diversos equipaments municipals amb l’objectiu de reduir els envasos de plàstic d’un sol ús.
En aquesta segona edició participaran un total de vuit municipis de la província. Al mes de novembre, s’hi incorporaran Mataró, Mollet del Vallès, Vilanova i la Geltrú, Igualada i Terrassa.
L’Ajuntament de Vilafranca instal·larà, a partir del setembre, 600 nous llums LED a diferents carrers i vies públiques i també als polígons industrials.
El percentatge de recollida selectiva al municipi ronda el 40% i l’objectiu és iniciar una escalada necessària i imprescindible en aquests resultats per assolir, l’any 2035, el compromís europeu del 65%.
L’Ajuntament de Vilafranca del Penedès, amb el suport de la Mancomunitat Penedès-Garraf i l’Agència de Residus de Catalunya, endega durantr el mes de març de 2021 una campanya promocional de conscienciació i sensibilització ciutadana per a una millor gestió de la fracció orgànica: Dona vida a l'orgànica.
L’objectiu és millorar l’eficiència energètica de l’enllumenat i reduir l’impacte ambiental minvant les emissions de CO2. El canvi a tecnologia LED també permet tenir les instal·lacions d'enllumenat monitoritzades, de manera que es pot respondre més eficaçment en cas d'avaries o incidències i a l'hora de millorar el manteniment.