El Prat fa balanç del procés de participació ciutadana sobre la neteja i la recollida de residus

23/03/2017 - 15:08

Des del 15 de novembre fins al 9 de gener s'ha dut a terme un procés de participació per tal que els pratencs i les pratenques aportessin propostes de cara al nou període de gestió de la neteja viària i de residus.

Aprofitant l'extinció de l'actual contracta i la nova adjudicació, el moment dóna una oportunitat al consistori per revisar els serveis que es presten en temes de neteja a la ciutat i intentar millorar-los i ampliar-los.

Les opinions i propostes de la ciutadania es tindran en compte i seran claus per definir el nou servei i el plec de prescripcions tècniques de la nova contrata.

El procés s’ha dut a terme, principalment, mitjançant dos canals de participació: l’aplicatiu web i els punts informatius. L’eina principal de recollida d’informació ha estat una fitxa de valoració sobre els serveis de neteja i recollida, amb un sistema d’icones descriptives de les temàtiques més rellevants.

També s’ha fet una sessió amb el Consell dels Infants per recollir les seves impressions i necessitats, i s’ha inclòs la valoració del servei de neteja i recollida com una prova del Praticipa, el joc participatiu adreçat a famílies que s’emmarca en la Mostra d’entitats. D’aquesta manera s’ha pogut incloure la ciutadania més jove en el procés.

S’ha fet anàlisi tant dels aspectes quantitatius, és a dir, de les puntuacions atorgades als serveis de neteja i recollida, com d’aspectes qualitatius, és a dir els arguments i el discurs que acompanyaven les puntuacions. D’aquesta manera s’ha pogut extreure tota la informació rellevant sobre aquests serveis i traslladar-la al plec de condicions que es publicarà en la propera licitació de la contracta de neteja.

Valoració del procés

  • S'han emplenat 786 enquestes, de les quals el 60% són de neteja i el 40% de recollida.
  • La valoració mitjana del servei és de 5,4 sobre 10 (5,1 en neteja i 5,7 en recollida).
  • El 70% de les persones que han participat tenen més de 40 anys.
  • El que més preocupa a la ciutadania són els excrements i orins de gos i els horaris i soroll dels camions de recollida de residus.

 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Alumnat dels centres educatius adherits a la xarxa “Al Prat, escoles més sostenibles” proposa accions per avançar en aquest objectiu

Notícia

 

La xifra que més ha augmentat és precisament la que era l’assignatura pendent l’orgànica que ho ha fet en un 87%, però no és l’única.

Notícia


L'Ajuntament del Prat de Llobregat vol augmentar el reciclatge i permetre estalviar en la taxa de recollida de residus, obligatòria per llei a partir de l’abril.

Butlletí