Font: Conshel Generau d'Aran
Des del dia 13 de febrer i fins acabar la temporada d’esquí, coincidint amb Setmana Santa, el Servei de Gestió de Residus de la Val d’Aran desenvolupa una campanya de recollida porta a porta als grans productors de fracció orgànica de les zones de Naut Aran i de Vielha e Mijaran.
El servei es presta cinc dies a la setmana, de dilluns a divendres amb la participació inicial d’una vintena d’hotels i restaurants de Naut Aran i Vielha, que s’ha anat incrementant amb la participació de més establiments interessats en incorporar- se a la campanya de recollida selectiva de la fracció orgànica dels seus residus municipals.
Amb les poques setmanes d’implantació del servei s’han recollit més de 5 Tones setmanals de fracció orgànica de bona qualitat.
La campanya s’allargarà fins Setmana Santa, quan acabi la temporada d’esquí
L’èxit d’aquesta campanya no hagués estat possible sense l’interès i bona col·laboració dels grans productors del sector turístic que s’hi han adherit, ha assegurat el conselhèr de Territori del Govèrn d’Aran, Jose Antonio Boya, que ha volgut animar a la resta d’empresaris del sector a participar en futures campanyes.
Aquestes accions singulars de sensibilització mediambiental permeten a la Val d’Aran avançar cap a un nou model de desenvolupament turístic basat en els principis de la sostenibilitat, la diversitat cultural i la responsabilitat social, la qual cosa contribueix al fet que la Val d’Aran sigui una destinació turística basada en el respecte de la seva cultura, el medi ambient i la responsabilitat, tal com acredita el certificat Biosphere.
Les accions dutes a terme durant la campanya, han estat possibles gràcies a l’estreta col·laboració de l’Agència de Residus de Catalunya del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i el Conselh Generau d’Aran a través de les subvencions TES/1770/2016 de foment de la recollida selectiva de la fracció orgànica dels residus municipals.