El CC Bellvitge-Gornal i la biblioteca Tecla Sala estalvien aigua i energia per mitigar la pobresa energètica

Font: L'H digital

08/07/2017 - 10:14

Campanya d'estalvi d'aigua i llum en edificis municipals contra la pobresa energètica a l'Hospitalt de Llobregat.

Els equipaments municipals Centre Cultural Metropolità Tecla Sala i Centre Cultural Bellvitge-Gornal participen durant tot aquest mes de juny en una campanya d’estalvi d’aigua i electricitat, amb l’objectiu de conscienciar sobre la necessitat de canviar el model de consum energètic i destinar els diners estalviats a pal·liar la pobresa energètica.

L’objectiu és reduir els consums d’aigua, de llum i de climatització d’aquests edificis en un 10% respecte a anys anteriors i destinar aquest estalvi a ajudar famílies de l’Hospitalet que tenen dificultats per fer front a les despeses energètiques de casa seva.
 

Per dur a terme la campanya de sensibilització es compta amb la implicació del personal que treballa en aquests equipaments municipals, on s’han creat grups energètics que se’n responsabilitzen, amb el suport tècnic dels professionals de l’àrea d’Espai Públic, Habitatge, Urbanisme i Sostenibilitat.

Al Centre Cultural Metropolità Tecla Sala i al Centre Cultural Bellvitge-Gornal s’han col·locat cartells informatius de la campanya d’estalvi energètic, amb consells de bones pràctiques i indicadors amb les dades que es recolliran al llarg del mes dels consums d’aigua i electricitat.

En la primera setmana de la campanya, al CCM Tecla Sala s’ha estalviat un 16,62% d’electricitat i un 10% d’aigua; i al CC Bellvitge-Gornal, un 34,31% d’electricitat i un 31,82% d’aigua.

El mes de juny de l’any passat es van consumir al CCM Tecla Sala 102.540 kWh d’electricitat i 177,5 m3 d’aigua, amb un cost total de 17.817,47 euros. I al Centre Cultural Bellvitge-Gornal, 96.632 kWh d’electricitat i 174 m3 d’aigua, amb una despesa total de 14.776,17 euros.

La campanya d’estalvi energètic, de sensibilització sobre els hàbits de consum i de lluita contra la pobresa energètica, es fa amb la col·laboració de L’Origen, empresa d’innovació, ecologia i comunicació que ha dut a terme durant la temporada d’hivern experiències similars en altres municipis, amb bons resultats. Aquesta empresa és la creadora de la Marató de l’Estalvi Energètic, que a la seva segona edició, realitzada el febrer d’aquest any, ha comptat amb la participació de 12 ajuntaments, amb un total de 61 equipaments municipals. Amb la implicació de més 1.500 treballadors i més de 10.000 alumnes, s’ha aconseguit un estalvi econòmic de més de 80.000 euros en un mes. La Marató se celebra el febrer, mes en què funcionen les calefaccions. Ara, per primer cop, a l’Hospitalet es fa la campanya REM (Redueix energia i millora) per aconseguir estalviar durant el juny, mes en què funcionen els aires condicionats.


 

Categories: 
Municipis: 
BarcelonèsL'Hospitalet de Llobregat
Etiquetes: 

Relacionats

Article

Alumnes de L’Hospitalet col·laboren en la plantació d’una nova illa verda a Bellvitge. L’espai, de 1.550 metres quadrats, es va remodelar el 2023 per crear una nova zona verda per al barri.

Article

Des de Barcelona Energia, han començat a subministrar electricitat verda i renovable a Mercabarna, el principal mercat majorista de distribució d’aliments frescos d’Europa i referent en el sector agroalimentari. Aquesta incorporació, formalitzada l’1 de gener de 2025, representa un pas endavant en la consolidació d’un model energètic sostenible i transparent que prioritza la proximitat i el servei a la ciutadania.

Article

L’ús de tecnologia LED en tots els semàfors de la ciutat permetrà reduir un 85% el consum energètic, 18 tones les emissions de CO₂ i més de 65.000 euros la factura mensual de la llum. L’actuació s’emmarca dins el pla Clima, que preveu avançar cap a la descarbonització de la ciutat.

Butlletí