Font: Rubí Tv i Som Mobilitat
El segon Ral·li d'Eficiència Energètica es va celebrar en el marc de la Setmana de la Mobilitat. La iniciativa va comptar amb un total de 16 participants, gràcies a l'organització del grup Som Mobilitat.
Els 16 participants van haver de fer un recorregut de Rubí fins a Mataró, en menys de 90 minuts i utilitzant el mínim consum de bateria possible. La cooperativa de Som Mobilitat va voler fer arribar el seu missatge de sostenibilitat a tots els participants.
El dissabte 22 de Setembre es va celebrar el 2n Ral·li d’eficiència energètica de Som Mobilitat, un esdeveniment esportiu ben diferent dels ral·lis convencionals en els que preval la rapidesa i agilitat dels conductors. En aquesta ocasió, l’equip guanyador no era el que aconseguia finalitzar el recorregut amb el menor temps possible sinó qui era més eficient energèticament conduint el seu vehicle elèctric.
La segona edició del Ral·li va traçar un recorregut entre quatre municipis que estan fent una aposta per la mobilitat elèctrica compartida: Rubí, Castellbisbal, Santa Perpètua de Mogoda i Mataró. Rubí va ser la ciutat escollida per donar el tret de sortida a la cursa, que va reunir un total de 16 equips (39 persones repartides en 15 cotxes i una moto elèctrics) amb ganes de provar la seva conducció eficient. Els participants del Ral·li van haver de passar pels punts de control ubicats a les zones de càrrega elèctrica de Castellbisbal i Santa Perpètua de Mogoda, municipis on properament s’iniciarà el servei de mobilitat elèctrica compartida de Som Mobilitat.
Cap al migdia, els participants van anar arribant al Nou Parc Central de Mataró on s’havia instal·lat el punt final del recorregut i la línia de meta. A mesura que arribaven els cotxes es van anar registrant els respectius consums elèctrics en quilovats, variable essencial per calcular l’eficiència energètica de la conducció. Per determinar l’equip guanyador, també es van considerar els pesos dels participants i altres variables com per exemple l’aerodinàmica i el pes dels cotxes. L’equip guanyador va ser el Mc Queen (Hyundai Ioniq), amb un consum total de 4,73 kW i una distància total recorreguda de 67,4 quilòmetres. El segon i el tercer classificat va ser DAS Formació (Renault Zoe) i Yogui Bubu (Hyundai Ioniq) respectivament. Com a dada destacable, el consum mitjà del guanyador va ser de 7.4 Kw per cada 100 km. Considerant que el preu de mercat d’un kW està al voltant dels 12 cèntims d’euro, podem determinar que la despesa econòmica per realitzar un trajecte de 100 km va ser d’uns 88 cèntims d’euro, molt lluny dels 8 o 9 euros que es gasta de mitjana amb un cotxe de benzina.
Aquesta ha estat la segona edició d’un esdeveniment que té per objectiu principal visibilitzar i posar en valor una mobilitat ben diferent de la que es mostra sovint a la publicitat i als mitjans de comunicació: una conducció més eficient, tranquil·la, silenciosa i, sobretot, compartida. L’esdeveniment ha aglutinat un total de 39 participants, 6 voluntaris, 4 persones de l’equip tècnic de la cooperativa, i el suport i col·laboració d’ajuntaments, entitats del sector del vehicle elèctric, les energies renovables i l’economia social i solidària. Volem donar les gràcies a totes les que hi heu participat i ho heu fet possible!
Font: SomMobilitat
Si voleu veure un recull de fotos de la jornada cliqueu aquí.