Font: Canal Taronja i Ajuntament de Tona
L’Ajuntament de Tona i la Mancomunitat La Plana inicien una campanya de comunicació i sensibilització per promoure la recollida de residus porta a porta del municipi. En motiu del 18è aniversari de l’inici d’aquest sistema, presenten un seguit d’accions de comunicació sota el lema “Soc important”.
Dissenyada i coordinada per Lavola, l’objectiu de la campanya és incrementar la taxa de recollida dels residus municipals, que actualment té uns resultats del 70%, i evitar que gran part dels residus generats vagin a parar a l’abocador.
La campanya també vol millorar l’ús de l’àrea d’aportació de residus, situada al costat de la deixalleria de la Mancomunitat i d’ús exclusiu pels veïns de Tona, que permet separar correctament les fraccions quan no es poden treure els residus segons el calendari establert.
Les fraccions que es recullen amb aquest sistema són la reciclable, l’orgànica i el rebuig. Cada fracció té uns dies de la setmana assignats perquè els ciutadans la deixin a la porta de casa seva, sempre amb la bossa que els hi pertoca.
La ciutadania de Tona, protagonista de la campanya de comunicació sobre la recollida de residus porta a porta
Tona, un dels primers municipis en fer el porta a porta, celebra els 18 anys d’aquest tipus de recollida selectiva. L’Ajuntament engega una campanya de comunicació i sensibilització que té per objectiu aconseguir un municipi més net i respectuós amb el medi ambient. El lema de la campanya, “Soc important”, posa en valor el paper actiu i la participació de tots els veïns.
Accions de comunicació
Per divulgar la campanya s’han editat serviran per sensibilitzar i informar diversos mitjans i accions.
Un vídeo on els protagonistes del vídeo són els propis veïns i veïnes de Tona que,tot obrint la porta de casa seva, Per què ets important per Tona?”. Cada protagonista són importants perquè cuiden Tona fent bé el porta a porta. es destaca la paraula “porta”, remarca que tothom qui viu a Tona és important per aconseguir .
Els cartells busquen la sorpresa dels veïns de Tona fent-los, a alguns d’ells, protagonistes de la campanya. S’ha n’han dissenyat 6 models. També s'ha preparat un bàner per cridar l’atenció dels usuaris de la pàgina web de l’Ajuntament de Tona o dels usuaris de les xarxes socials perquè accedeixin a l’espai web on s’explica la recollida de residus porta a porta.ç
S’ha creat un fulletó que recull la informació sobre les millores en el sistema de recollida porta a porta i recorda horaris i bones pràctiques per separar bé els residus. La forma de ganxo crida l’atenció i serveix, alhora, perquè es pugui penjar al pom de les portes de les cases (per exemple, a la porta de la cuina). D’aquesta manera, la ciutadania sempre el pot tenir a mà. El roll-up és un element visual de suport per als educadors ambientals per dinamitzar accions durant la campanya. Servirà tant per anunciar la campanya en diferents espais de la ciutat com per recordar els aspectes clau de la recollida selectiva de residus.
El photocall tindrà com a finalitat d’aquest element és dinamitzar la campanya al carrer perquè se’n parli a les xarxes socials. Es tracta d’una simulació d’un marc de fotos de cartró ploma amb el qual la ciutadania es podrà fer una fotografia i compartir-la amb l’etiqueta #socimportant.
Es farà una campanya amb informadors per informar i sensibilitzar als ciutadans sobre la recollida porta a porta. Aquesta, contempla dues accions: visites a totes les llars i accions a peu de carrer. Els informadors portaran una tauleta i una aplicació informàtica per dur a terme les interaccions. La campanya, que començarà el 15 d’octubre, tindrà una durada de 5 setmanes i es basarà en la interacció directa i personal amb la ciutadania.
- Fase 1: Durant les 3 primeres setmanes es farà una campanya intensiva combinant acció en espais públics i zones comercials molt concorregudes i visites a domicili en les zones on cal incidir més (on no facin tant bé el porta a porta).
- Fase 2: Durant 2 setmanes es combinaran les visites a domicili i l’acció a peu de carrer, sempre segons els resultats de la fase 1 per fer més incidència on hi hagi més necessitats.