TMB ha provat un prototip d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Font: TMB

09/01/2019 - 10:15

El vehicle, cedit per Ayats, ha estat circulant uns mesos sense passatgers per verificar la seva adequació al servei urbà i l'autonomia de les bateries. El departament d'Enginyeria de Bus va finalitzar la setmana passada les proves de circulació en buit amb un autobús de dos pisos 100% elèctric i de zero emissions contaminants, cedit per la firma catalana Ayats, per analitzar les seves prestacions i valorar la seva idoneïtat per al servei en línies com les del Barcelona Bus Turístic.

L'autobús que ha estat a prova és una variant del model Bravo IR City, de 13,2 metres de longitud i 4 metres d’altura, equipat amb motors elèctrics de 200 kW i bateries d’ió liti de 300 kWh, tots de la firma Actia. Les proves han consistit a comprovar la fiabilitat i l’autonomia de l’autobús, l’adaptació als recorreguts de les rutes del Barcelona Bus Turístic, així com la gestió del punt de càrrega a la cotxera.

El test del Bravo IR City elèctric s’emmarca en la voluntat de TMB de col·laborar estretament amb la indústria de l’automoció en el desenvolupament i posada a punt de vehicles nets amb prestacions i costos totals (sumats els de tot el cicle de vida) comparables als dels vehicles de propulsió convencional, per accelerar-ne la substitució i contribuir així a la millora de la qualitat de l’aire i la prevenció del canvi climàtic.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

L’Ajuntament de Manresa té en marxa diversos projectes que compten amb finançament procedent de fons europeus. Es tracta d’iniciatives de diferents àmbits que tenen per objectiu millorar la ciutat i augmentar la qualitat de vida dels veïns i veïnes, compartint experiències amb altres municipis i regions europees.

Notícia

La ZBE ha entrat en funcionament permanent l’1 de gener, els dies laborables, de 7 h a 20 h (fins ara només estava activa en dies d’episodi ambiental de contaminació per NO2).

Acte
16/09/2025 - 00:00

Butlletí