Font: Gerio.cat
L’estratègia que ha escollit l’Ajuntament és la racionalització dels punts de reciclatge municipals per fer-los més propers a tothom i, alhora, renovar els antics contenidors per models més moderns i consonants amb la imatge de progrés que volem donar a Tossa, en tots els seus àmbits.
La població de Tossa de Mar va presentar el nou servei de recollida de residus el dissabte, dia 6 d’abril a la tarda. A l’acte hi va participar l’alcaldessa de Tossa de Mar, Gisela Saladich i el cap del Departament de Territori i Sostenibilitat, Felip Toledo, així com el regidor de Medi Ambient d’aquesta població, Xicu Nadal.
L’acte es va celebrar a la plaça Mas Salvador de la Creu, on hi ha instal·lada una de les noves àrees de contenidors en funcionament i alhora es troba annexa a l’espai annexa on hi ha emmagatzemats la resta de contenidors que s’estan distribuint pel municipi.
En el seu parlament el cap del departament de Territori i Sostenibilitat del Consell Comarcal de la Selva, Felip Toledo, va destacar la satisfacció d’haver participat en el projecte i en aquesta renovació dels serveis i la imatge de Tossa en la qual ha estat present des de les fases de disseny.
Per la seva banda, l’alcaldessa de Tossa de Mar va remarcar la satisfacció de l’Ajuntament de veure combinats en una sola acció els criteris de sostenibilitat i modernitat, com suposa la col·locació de contenidors més propers a tothom i propiciadors del reciclatge i alhora models més actuals i silenciosos i, per tant, més consonants amb la imatge que ha de donar Tossa de Mar.
El principal motiu del canvi és l’obligació que té Tossa, com la resta de municipis catalans, de donar compliment a les directives europees i catalanes que obliguen cada municipi a participar a incrementar les seves ràtios de reciclatge.
A la població de Tossa, des de fa anys estan estacionats al voltant del 30 per cent i, en canvi, els nivells exigits són del 60% abans d’acabar l’any 2020. Les repercussions d’aquest baix resultat és l’increment sobtat del cost de l’abocador, que ja fa anys que patim i que està previst que s’accentuï.
L’estratègia que ha escollit l’Ajuntament és la racionalització dels punts de reciclatge municipals per fer-los més propers a tothom i, alhora, renovar els antics contenidors per models més moderns i consonants amb la imatge de progrés que volem donar a Tossa, en tots els seus àmbits. Així el servei de Tossa no compta només amb la renovació dels contenidors i major proximitat dels punts de recollida sinó que també s’adapta a totes les particularitats de la vila com és el nucli antic, amb poca accessibilitats dels vehicles, el servei comercial i turístic d’elevada temporalitat, el servei a les urbanitzacions, així com la important millora efectuada en els serveis de neteja viària municipal.
Durant aquests dies, previs i posteriors, el Consell Comarcal de la Selva actua també com a coordinador de la campanya de comunicació ciutadana i comercial que inclou una visita particularitzada a tots els establiments comercials i negocis diversos que s’han d'adherir, de forma obligatòria al nou servei de recollida porta a porta comercial. El lema és “Tossa de Mar RECICLA Ens renovem per al futur”, ja que en definitiva es renoven els serveis de reciclatge, per complir amb el desig de ser més sostenibles.
La campanya s’allargarà durant tot el mes d’abril i tindrà punts informatius amb repartiment de l'equip de reciclatge a diverses zones del municipi i, també, de les urbanitzacions, tallers i jocs de reciclatge per a totes les edats (dissabte 20 d’abril de 11 a 14 h, a la plaça de la Concòrdia) i un taller de compostatge (dissabte 27 d’abril a les 11 h, al Casal de Joves), entre altres activitats. El mateix dia de la presentació al matí es va fer el primer punt informatiu per fomentar el reciclatge a la urbanització Cala Salions.
L’acte va servir també per presentar l’empresa, NORA, SA, que presta el servei municipal de recollida de residus a la població.