El Bioblitz Osona2019 identifica més de 200 espècies que habiten els meandres del riu Gurri a l'alçada de Vic

04/07/2019 - 08:00

El passat dissabte 1 de juny, el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis (CERM-UVic UCC), el Museu del Ter (Ajuntament de Manlleu) i el Grup de Naturalistes d’Osona (GNO-ICHN) van celebrar, per tercer any consecutiu, el BIOBLITZ OSONA.

En aquesta edició,  el lloc escollit van ser els meandres del Gurri a l’alçada de la Font dels Frares (Vic). La zona va ser explorada intensivament en aquesta “Marató de la biodiversitat” dividida en vàries sortides naturalistes.

L’edició d’enguany del Bioblitz d’Osona va reunir una quinzena de científics i naturalistes experts que, acompanyats de prop d’un centenar de participants voluntaris que van apropar-s’hi al llarg de la jornada, van dur a terme un treball de camp conjunt i intens al paratge natural dels meandres del Gurri a l’entrada de Vic, un espai natural en procés de restauració i recuperació. Durant 16 hores (de les 8 del matí a les 12 de la nit), experts en diversos grups de flora i fauna, amb el suport de la resta de participants, van utilitzar diferents metodologies per tal d’observar, prendre mostres i fer fotografies amb l’objectiu d’identificar el màxim nombre possible d’organismes.

S’hi van detectar, segons el recompte provisional, un total de 215 espècies: 120 de flora, 1 de peixos, 19 d’ocells (en part, mitjançant captura i anellament), 3 de micromamífers, 2 de rèptils, 12 de papallones diürnes, 3 de libèl·lules, 3 de ratpenats , 20 de macroinvertebrats aquàtics i 32 de papallones nocturnes. Aquestes dades mostren que aquest espai situat molt proper a la ciutat i a una plana agrícola reuneix un gran volum d’espècies diferents.


 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

El congrés ha servit per compartir coneixement i solucions innovadores per afrontar els episodis de sequera i millorar la gestió dels recursos hídrics.

Notícia

Vic serà el punt de trobada de la bioeconomia catalana amb la celebració de la 4a edició del Congrés BIT 2025, els dies 8 i 9 d'Abril a Vic.

Notícia

La 7a edició ha reunit 40 equips i 235 participants compromesos amb la conservació ambiental, i ha deslliurat centenars de quilos de residus del medi ambient.
 

Butlletí