Font: CCMA
L'Ajuntament de Barcelona comença a instal·lar 2.000 parquímetres nous, que permetran reconèixer els cotxes per la contaminació que generen. Aquests parquímetres, amb una pantalla tàctil i de color, incorporen un sistema de pagament més ràpid i segur a través de la tecnologia "contactless", perquè l'usuari pugui pagar amb la targeta o amb el dispositiu mòbil.
Els nous parquímetres incorporen el reconeixement del distintiu ambiental que la Direcció General de Trànsit atorga a cada vehicle. Així es poden regular les tarifes de cada vehicle durant els episodis de contaminació, distingint entre els vehicles de Zero Emissions i els ECO.
Estrenem un nou model de parquímetre innovador que s’ha desenvolupat i dissenyat especialment per a Barcelona, tenint en compte les necessitats concretes de la ciutat.
— Barcelona Mobilitat (@BCN_Mobilitat) November 22, 2019
D’aquesta manera, està totalment preparat per assumir els reptes que exigirà la mobilitat del futur. pic.twitter.com/FsG9bfzvJA
Els nous parquímetres estan preparats per poder aplicar el component variable de la taxa de l'estacionament, que es regula en cas d'episodi de contaminació atmosfèrica. Durant aquests episodis, la taxa augmenta dos euros l'hora excepte en els vehicles ECO, que mantenen la taxa inicial. Als vehicles Zero Emissions se'ls bonificarà el 100%.
Com funcionen els nous parquímetres?
Perquè l'estacionament quedi registrat, cal introduir la matrícula al dispositiu. Una vegada s'ha efectuat el pagament, l'usuari no ha de fer res més.
Els vigilants de zona podran verificar que el vehicle està ben estacionat a través dels seus dispositius mòbils.
Un dels nous parquímetres que ja està instal·lat a Barcelona
Aquests nous models de parquímetres s'han dissenyat expressament per a la ciutat de Barcelona. L'ajuntament ha explicat que han rebut consultes per exportar-los a altres ciutats del món.
La substitució dels 2.778 parquímetres actuals pels nous es farà en dues fases: durant la primera fase es col·locaran 2.068 parquímetres, la gran majoria al mateix lloc que els antics, excepte 29, que canviaran d'ubicació per respondre a les necessitats dels usuaris, segons ha explicat als mitjans la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón.
En la segona fase es retiraran 29 parquímetres antics, que no se substituiran.
Es preveu que els treballs de renovació acabin el primer semestre del 2020.
El primer tinent d'alcalde, Jaume Collboni, ha avançat que el projecte té com a objectiu integrar a llarg termini tota la informació sobre la mobilitat de la ciutat en temps real a l'aplicació Smou: "Podrem arribar a saber on hi ha aparcament lliure per evitar donar voltes."