L’Ajuntament d’Esplugues ha presentat els nous vehicles del servei de recollida de residus i neteja viària de la ciutat. L’objectiu és aconseguir el 60% de reciclatge dels residus que marca la normativa europea. Ens les millores es destacada un nou sistema de pesatge al camió de recollida que dóna informació de cada contenidor i permetrà ajustar i millorar eficiència del servei, i la incorporació de vehicles elèctrics i maquinària menys sorollosa.
L’alcaldessa Pilar Díaz ha declarat que a Esplugues “el nivell de neteja de l’espai públic és alt, tenim un estàndard de neteja molt elevat en comparació amb altres municipis de l’entorn metropolità. Hem d’estar sempre amatents amb les noves eines que t’ofereix el mercat, com és amb els vehicles que hem conegut avui, però també és molt important el nivell de compromís dels treballadors i treballadores d’aquest àmbit. Per això els hi he volgut agrair el seu compromís en la feina i en mantenir els carrers ben nets”.
“Hem fet un pas endavant important d’informatització del servei i, a més, d’identificació dels comerciants per a recollida selectiva. Aquest sistema d’identificació a Esplugues, i a Sant Just, som els primers a tenir-lo de l’Àrea Metropolitana de Barcelona”, ha indicat Eduard Sanz, primer tinent d’Alcaldia d’Esplugues.
Segons Valoriza, l’empresa concessionària, de totes les ciutats de Catalunya a on també dóna el servei, a Esplugues és a on més es baldeja (neteja de carrers amb aigua i vehicles específics) i que la ciutat té un estàndard de neteja de carrers amb aigua molt elevat.
Les millores del servei
Les millores incorporades són un servei de recollida comercial de paper i cartó, vidre (amb sistema d’elevació dels contenidors dels comerços), envasos i form; un sistema de tancament de contenidors i identificació d’usuaris comercials; un sistema de pesatge al camió de recollida que dóna informació de cada contenidor i permetrà ajustar i millorar eficiència del servei; un servei d’inspecció; i campanyes específiques, repartiment de bosses identificatives, bujols, etc.
Altres millores del servei són: l’ampliació a diumenge del servei de recollida de voluminosos; que el servei de recollida de poda també es farà als barris de muntanya i que serà de 4 mesos a l’any; la mecanització del servei d’escombrada manual i de la neteja motoritzada (a zones d’alta afluència i tardes estiu); la millora de neteja amb aigua alta pressió amb un equip nou d’hidropressió; millorar la recollida als mercats municipals (a on es preveu la compra de nous compactadors per potenciar la recollida selectiva); la millora jornades de reforç amb serveis específics de baldeig, retallada herbes espontànies i caiguda de la fulla; la millora en escombrada manual els diumenges matí amb tres operaris nous; canvi del model de recollida orgànica; la contractació d’una empresa externa per seguir la qualitat en la prestació; i millores ambientals com la incorporació de vehicles elèctrics i maquinària menys sorollosa, el control i seguiment dels rendiments dels equips via GPS, TACS amb sensors als equips i contenidors, gestió d’incidències SMART i flota d’equips de reserva de l’anterior contracte perquè no hi hagi parades del servei.