Celebració del dia sense cotxes a l’Hospitalet

dimecres, 16 setembre, 2020 - 00:00 a dimarts, 22 setembre, 2020 - 23:59

Un any més, l’Hospitalet acull el dia sense cotxes tot adherint-se a la Setmana Europea de la Mobilitat d’aquest any 2020, de la mà de la PTP qui, seguint amb la relació formada els darrers anys amb l’Ajuntament de l’Hospitalet, ha elaborat una petita exposició al carrer per a amenitzar la setmana. En aquesta jornada es vol recordar l’efecte que tenen els vehicles privats al nostre entorn, tant per la contaminació com per l’ocupació de l’espai i privació de l’ús del carrer per al vianant.

Enguany, la pandèmia ha posat de manifest que el futur de les ciutats és encaminar-se a un model verd i sostenible, on els modes de transport sostenibles juguin un paper clau en aquesta transició. El concepte de Ciutat dels 15 minuts ha agafat molta més força, una ciutat pensada per al vianant, les vies ciclables i el transport públic.

També, però, aquesta mateixa pandèmia ha causat un impacte social que ens ha obligat a canviar la nostra forma de pensar, moure’ns i interactuar. Aquest canvi ha afectat també a la Setmana Europea de la Mobilitat, però això no ha fet que el projecte del dia sense cotxes a l’Hospitalet quedés en l’oblit.

La celebració del dia sense cotxes s’ha mantingut enguany d’una forma particular. No podrem gaudir de les tradicionals activitats al carrer en col·laboració amb diferents entitats i administracions, però proposem una alternativa per a conèixer una mica més la situació a la que ens estem enfrontant vers el canvi climàtic que dura tota la setmana de la mobilitat, del 16 al 22 de setembre.

 

Talls de circulació durant la Setmana Europea de la Mobilitat

En els barris de Collblanc, Santa Eulàlia i del Centre, s’ha habilitat una petita exposició que recorre els carrers tallats. Es tracta d’un recull de 10 plafons explicatius sobre avantatges de l’ús del transport públic i la mobilitat sostenible, desmitificant alguns punts estigmatitzats dels mateixos.

Als carrers tallats també hi podreu trobar informadors que us indicaran com poder participar a l’enquesta de mobilitat de cada zona que s’ha elaborat per tal de poder elaborar una estadística del flux de vianants i vehicles de les zones. Amb aquesta activitat s’incia una prova pilot per contribuir en la línia estratègica de recuperació dels espais segurs per als desplaçaments a peu i en bicicleta.


 

Categories: 
Mobilitat

Relacionats

Notícia

El nou Pla de mobilitat urbana de Barcelona estableix l’objectiu d’arribar al 85% de desplaçaments en modes sostenibles.

Article

Alumnes de L’Hospitalet col·laboren en la plantació d’una nova illa verda a Bellvitge. L’espai, de 1.550 metres quadrats, es va remodelar el 2023 per crear una nova zona verda per al barri.

Notícia

Aprovada una nova ordenança de gestió dels residus que incrementa les sancions a qui infringeixi la normativa.La nova ordenança té com a objectius reduir la generació de residus; incrementar-ne la recollida selectiva i el reciclatge, i millorar la neteja i la qualitat de l’espai públic

Butlletí