Font: Ajuntament de Barcelona
Des de l’Institut Municipal d'Informàtica de l'Ajuntament de Barcelona s'ha elaborat un pla que entre els seus objectius proposa apoderare tecnològicament al personal dels Serveis de Neteja i Gestió de Residus perquè puguin focalitzar-se en tasques estratègiques i de valor afegit.
La neteja i recollida de residus és un dels serveis municipals amb major impacte sobre l’espai públic de la ciutat, així com de major dificultat pel que fa a la seva gestió. En els pròxims anys, afronta un conjunt de reptes de gran complexitat tant des del punt de vista operatiu, com organitzatiu i digital: l’estratègia Residu Zero, el foment de la recollida selectiva i la prevenció o la recuperació i reutilització de recursos, entre d’altres.
Des de l’Institut Municipal d'Informàtica de l'Ajuntament de Barcelona, s’ha executat aquest pla, que entrarà en vigor en els propers anys on els principals objectius són coresponsabilitzar a la societat en la minimització de la generació de residus per contribuir a la sostenibilitat i afrontar el canvi climàtic i, paral·lelament, apoderar tecnològicament al personal dels Serveis de Neteja i Gestió de Residus perquè puguin focalitzar-se en tasques estratègiques i de valor afegit. D’aquesta manera, es pretén recuperar el coneixement per anticipar, preveure i planificar els serveis de neteja i recollida de residus.
Eixos del nou model: 130 millores identificades i 40 projectes en marxa
El Pla estratègic dissenyat proposa un model de gestió amb una visió transversal dels òrgans de gestió i govern del servei, buscant agilitat en la presa de decisions. Basat en la col·laboració i coordinació entre els tècnics de la Direcció de Serveis de Neteja i Gestió de Residus i l’accessibilitat a la informació, s’han establert els següents 4 nous eixos en les més de 130 millores identificades i els 40 projectes estructurats:
- Millora en l’eficiència, eficàcia i cultura per assolir l’excel·lència en la prestació del servei.
- Lideratge actiu: implementació de l’estratègia municipal del Residu Zero.
- Gestió més àgil, transparent i orientada a les dades, fent especial èmfasi en la cooperació entre departaments.
- Proximitat als agents clau, comunicació efectiva i col·laboració, per aconseguir la rellevància necessària i impacte per a liderar el canvi.