Font: CAIB
El Govern de les Illes Balears promociona l’adéu a la moda dels plàstics amb una campanya desenfadada i vuitantera. ‘Passa del plàstic’ pretén traslladar a la ciutadania que el canvi de model és senzill i assequible
La necessitat d’abandonar els productes d’un sol ús i avançar cap un model de societat més sostenible han motivat el Govern per posar en marxa la campanya ‘Passa del plàstic. A partir de la dinàmica social dels canvis de tendències, cerca conscienciar de la importància de deixar d’emprar productes plàstics d’un sol ús.
L’objectiu és traslladar el missatge que, quan les generacions més joves, ja acostumades a viure sense plàstic, mirin enrere, els hi crearà la mateixa sensació que provoca actualment veure alguns dels estils i costums de fa dècades, en definitiva, ja passats de moda.
Per fer-ho, s’ha optat per presentar a la ciutadania les alternatives als productes no reutilitzables en un format que remet als anuncis de telebotiga dels anys 80 i 90. L’objectiu, a través de l’estètica i to adoptat, és el de conscienciar de què la cultura d’un sol ús, igual que moltes modes, han quedat obsoletes.
El director general de Residus i Educació Ambiental, Sebastià Sansó, i el director general de Comunicació, Álvaro Gil, han presentat, aquest dilluns, la campanya ‘Passa del plàstic’. Tots dos han emfatitzat en el caràcter pedagògic de la iniciativa, destinada a provocar un canvi d’hàbits a través de l’humor, més que posar l’accent en les prohibicions.
La campanya compta amb una pàgina web (passadelplastic.caib.es) des de la qual, a més de poder veure els vídeos pedagògics i l’espot, es presenta una comparativa entre 20 productes que contenen plàstics o residus d’un sol ús i les seves alternatives sostenibles. Aquest web compta també amb una secció de preguntes freqüents pels sectors del comerç, turisme i restauració i les seves respectives guies, així com l’opció d’un correu electrònic de consulta (lleideresidus@caib.es). A més s’ha elaborat un paquet d’stickers i GIFs «per difondre a través de les aplicacions de missatgeria instantània».
El director general de Comunicació ha volgut remarcar «el caràcter humorístic i desenfadat» que segueix la campanya, una eina que facilita que «en els moments que vivim actualment, on la pandèmia ha ocupat tots els aspectes de la nostra vida quotidiana, puguem pensar en un futur en positiu».
Sansó, per la seva banda, ha volgut destacar que la campanya reflexa l’esperit de la Llei de residus. «No és una normativa que vagi de prohibir, sinó de conscienciar de la necessitat de canviar de model per garantir un futur millor», i per fer-ho, ha afegit, «es demostra que hi ha alternatives al que havíem utilitzat fins ara, que no només són possibles, sinó assequibles per la ciutadania».
El director general de Residus i Educació Ambiental ha recordat que, aquesta setmana, entren en vigor aquells articles referents als ajuntaments i les mesures que han d’adoptar. «El canvi de model no ve d’un dia per l’altre, sinó que és progressiu. El fet de tenir la Llei en vigor en la seva totalitat permet avançar en aquest sentit».