El servei ha incorporat una persona coordinadora dedicada exclusivament a l’atenció i assessorament en eficiència energètica
L’Ajuntament de Girona reforçarà a partir d’aquest mateix mes d’agost el Punt d’Assessorament Energètic de la ciutat amb la incorporació d’una persona coordinadora del servei. Aquesta figura es dedica exclusivament a oferir a la ciutadania una atenció i assessorament especialitzats en eficiència energètica, vetllant pel compliment dels drets de les persones en matèria energètica i promovent l’estalvi energètic, l’eficiència, i l’ús responsable de l’energia entre la població. Amb aquesta aposta, el consistori pretén potenciar i dotar de més recursos el servei que oferia fins ara el personal de l’Oficina per la Sostenibilitat.
Una de les tasques que es reforçaran des del Punt d’Assessorament Energètic serà l’acompanyament de les persones en la gestió dels tràmits amb les companyies de subministraments d’electricitat, gas i aigua per reduir despesa energètica. Per exemple, a través d’accions com el canvi de tarifes o de contracte, l’optimització de potències, o la tramitació del bo social d’electricitat per a les llars vulnerables. Precisament, el servei prestarà una especial atenció en el cas de les famílies amb major risc de pobresa energètica, oferint assessorament per lluitar contra aquesta situació o gestionant el fraccionament i/o condonació de deutes en la matèria, quan sigui possible.
A més, s’hi farà feina de divulgació i capacitació de les persones, tant a l’hora de comprendre el mercat energètic, d’interpretar les factures o d’emprendre accions per reduir el consum d’energia, entre d’altres, com respecte els drets dels usuaris i usuàries en aquest sector. En aquest sentit, es proporcionarà assessorament en la denúncia d’eventuals incompliments, si és el cas.