Ha començat la campanya informativa sobre el nou sistema de recollida de residus per a activitats i comerços de Premià de Mar.
Durant 2 setmanes, 6 persones informadores, degudament acreditades, visiten els comerços de la ciutat per informar els i les responsables sobre el nou sistema de recollida de residus que es començarà a implantar el pròxim 1 de novembre. Amb anterioritat a aquesta campanya, ja s'han celebrat reunions informatives per explicar el nou sistema a les entitats dedicades al comerç.
El nou sistema de recollida de residus comercials es farà exclusivament porta a porta, de manera que els i les comerciants ja no podran fer servir els contenidors dels carrers ni portar les fraccions de rebuig, orgànica, paper i cartró i d'envasos a la deixalleria. Serà l'empresa encarregada del servei de neteja qui s'encarregarà de recollir les diverses fraccions de residus amb els nous camions que es posaran en servei, capaços de recollir-ne dues diferents en cada viatge. En concret es faran 4 recollides setmanes de la fracció d'orgànica, 3 de rebuig, 2 d'envasos i paper i cartró i 1 recollida de vidre.
El nou sistema permetrà un major percentatge del reciclatge en les activitats i els comerços a Premià de Mar. La bona separació de les fraccions es veurà bonificada.
A aquest nou sistema de recollida de residus al comerç, s'afegirà l'arribada, prevista pel primer trimestre de 2024, dels nous contenidors intel·ligents per a les diferents fraccions per a ús de la ciutadania. Aquests contenidors funcionaran mitjançant un sistema d'identificació dels usuaris i usuàries, que podran obrir-los amb les targetes personalitzades o bé mitjançant una aplicació als telèfons intel·ligents.
L'objectiu és incrementar els nivells de reciclatge a la ciutat per complir amb la normativa europea vigent, que contempla altes penalitzacions cap a aquelles fraccions que no estiguin ben separades. Cal recordar que la UE situa el reciclatge obligatori en un mínim del 60%, mentre que el nivell actual a Premià de Mar es troba tan sols en el 39%.
Els comerços que tinguin dubtes sobre el funcionament del nou sistema de recollida de residus comercials, poden escriure a l'adreça electrònica mediambient@premiademar.cat o bé trucar al telèfon 93 741 74 11.
Cal recordar que, en el marc de la implantació del nou contracte de neteja viària, neteja de platges i recollida de residus, ja s'ha incrementat el nombre d'hores de servei i de personal, especialment les tardes i els caps de setmana, i durant l'estiu, i s'ha posat en funcionament nova maquinària de neteja als carrers.