|
Fes clic aquí si tens problemes per visualitzar la plana
|
|
|
|
|
Butlletí 514 - Especial GREENWASHING
|
|
|
|
El greenwashing o rentada d’imatge verda és una tècnica empresarial que fan servir alguns dels grans negocis del país per donar una imatge de falsa sostenibilitat i respecte pel medi ambient. Com podem ser conscients del que és veritat i del que no? Quines eines tenim a l’abast per ser capaços d’escollir de forma crítica entre els productes que necessitem per al nostre dia a dia?
Aprofundim en les tècniques d’ecoblanqueig de les empreses i com ens podem defensar com a usuaris i usuàries parlant amb l’ambientòleg Jaume Enciso, l’editor Jordi Panyella i la divulgadora Ana Villagordo.
També disponible en format web.
|
|
|
|
|
|
|
Entrevista a Ana Villagordo, ambientòloga i comunicadora
|
|
|
|
|
|
En aquesta conversa ens ofereix alguns consells bàsics, pel que fa al públic consumidor, per consumir i comprar de forma més crítica i conscients.
Des de confiar en canvis normatius que facilitin un consum crític i conscient, fins a assumir canvis reals.
|
|
|
|
|
|
|
Entrevista a Jaume Enciso, ambientòleg i autor del llibre "Alerta greenwashing". Jordi Panyella, membre de Pol·len, n'és l'editor.
|
|
|
|
|
|
Amb en Jaume parlem de la manca de mesures que hi ha a la Unió Europea per evitar la rentada d’imatge verda de les empreses i la indefensió en la qual es troben els ciutadans i ciutadanes.
En Jordi, editor del llibre, ens explica per què van apostar per la seva publicació i quines tècniques de greenwashing hi ha dins la indústria editorial.
|
|
|
|
|
|
|
|
Reportatge
|
|
|
|
|
|
Analitzem casos pràctics de greenwashing del sector de la perfumeria, la cosmètica, el tèxtil i l’alimentació.
|
|
|
|
|
|
|
Opinions
|
|
|
Eva van den Berg
|
|
"Ja l'any 1972 l’escriptor i activista estatunidenc Jeremy Mander va titllar les campanyes publicitàries que les empreses petrolieres feien per contrarestar la seva reputació de saquejadors de la natura amb un qualificatiu molt més contundent: ecopornografia."
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Teresa Franquesa
|
|
"Una publicitat “verda" no necessàriament vol dir que l'empresa que la fa tingui un compromís amb la sostenibilitat real, ni tan sols que els seus processos i productes siguin ambientalment correctes."
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Recurs
|
|
|
|
|
|
Alerta greenwashing El ecoblanqueo en España és una obra coral que va més enllà d'un primer abc sobre el concepte. S'endinsa a l'abast del fenomen. Dóna exemples concrets d'empreses i sectors que l'apliquen (a les memòries de sostenibilitat, als bancs, al sector energètic, la moda o al del transport marítim i aeri, etc.).
En exclusiva per a Sostenible.cat, podeu llegir un capítol del llibre.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Subscripció: Alta / Baixa Butlletins publicats
|
|
Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat
Comte d'Urgell, 187
08036 Barcelona
|
|
|
|
|
|
|
|