Arenys de Mar aposta per l'energia sostenible en els equipaments

11/09/2024 - 08:00

El darrer Ple municipal va aprovar inicialment diversos projectes per a instal·lar plaques solars per a l’obtenció sostenible d’energia en diversos equipaments. 

Es tracta dels projectes de la nova pista coberta (183.057,39 euros), la nau de la Brigada (74.771,57 euros), l’Escola Joan Maragall (197.306,69 euros) i la coberta del Pavelló de dalt del Fondo de les Creus (que ha redactat la Diputació i té un cost de 129.706,19 euros). 

El Projecte de les plaques solars a l’Escola Joan Maragall té el vistiplau del Departament d’Educació i neix com a primer pas de la idea de la comunitat de veïns del carrer de la Torre per crear una comunitat energètica. Per aquest motiu, a principis d’any representants de l’Ajuntament d’Arenys de Mar es van reunir amb representants de l’Ajuntament de Caldes de Montbui per conèixer l’experiència del municipi del Vallès Oriental en la creació de comunitats energètiques locals per tal de portar una iniciativa similar a la nostra vila. 

Els projectes estan a exposició pública durant un mes. Si no hi ha al·legacions es procedirà a la seva aprovació definitiva. El Govern municipal està buscant subvencions per a poder tirar aquests projectes endavant.  

L’Ajuntament d’Arenys de Mar, va aprovar el 30 de juliol de 2010 el Pla d’Acció per a l’Energia Sostenible que establia les línies d’actuació per assolir els compromisos adquirits a l’adherir-se al Pacte de les Alcaldies d’Europa, que té com a pilars principals: reduir les emissions de CO2, augmentar la resiliència del municipi i l’adopció de mesures per adaptar-se als impactes del canvi climàtic i avançar en la lluita contra la pobresa energètica.

 


 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

Es col·locaran 270 mòduls a les cobertes de l’edifici del centre educatiu. Una actuació finançada amb fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Notícia

Amb 585 GW d'augment de capacitat, les renovables van representar més del 90% del creixement total de l'energia a escala mundial el 2024.

Notícia

S’ha reunit la Comissió Municipal de la Sequera d’Arenys de Mar per analitzar la nova situació derivada de la fase de pre-alerta decretada pel Govern de la Generalitat des del passat 8 d’abril. La millora de les reserves d’aigua ha permès relaxar les mesures, i s’han aixecat les restriccions que fins ara afectaven la ciutadania.

Butlletí