Font: Ajuntament de Barcelona

La xarxa de carrils bici de Barcelona s’ampliarà amb 12,4 km nous i se’n milloraran 9,4 km més. Es prioritzarà la connexió de punts clau de les vies existents amb nous enllaços entre eixos i la intervenció en punts on és necessari com Montjuïc o Sant Martí. Se sumaran a les actuacions en gairebé 21 quilòmetres que ja s’han executat en aquest mandat.
La millora de la infraestructura respon sobretot a la necessitat de baixar carrils bici de vorera a calçada, cosa que repercuteix en una eficiència més alta de la mobilitat amb bicicleta i, sobretot, en la seguretat dels vianants.
Les actuacions previstes es faran a la majoria de districtes; es construiran 12,4 quilòmetres de nous carrils bici i se’n milloraran 9,4 més. Actualment, la xarxa de carrils bici de Barcelona és de 268 km.
Nous carrils bici
Pel que fa a nous carrils bici, destaca principalment una nova via bidireccional de 6,6 quilòmetres a la muntanya de Montjuïc. Discorrerà entre la Font Màgica i el Poble-sec i està previst que connecti, al començament del 2027, alguns dels principals equipaments i espais verds de la muntanya com l’Anella Olímpica, la Fundació Joan Miró o els jardins de Laribal, Joan Brossa i Joan Maragall.
També es connectarà el tram pendent de finalització de la renovada via Laietana amb el passeig de Joan de Borbó; el carril bici del carrer de Badajoz, d’uns 1,6 km i que arribarà al carrer de la Independència, o la millora de la unió entre els jardinets de Gràcia i el carrer de Bonavista.
Millores a la xarxa
L’eix ciclista de l’avinguda Diagonal acabarà la seva transformació amb la construcció de 4,6 km de dos nous carrils bici unidireccionals entre els carrers de la Ciutat de Granada i de Josep Pla a calçada, que substituiran els dos carrils bici existents a la vorera.
A l’altre extrem de la Diagonal, es millorarà la connexió amb Esplugues de Llobregat, amb la construcció d’un nou carril bici bidireccional de 565 metres fins al carrer d’Albert Bastardas.
També es preveuen actuacions a:
- Ronda del Guinardó
- Carrer de la Marina
- Carrer de Provença
- Carrer de Concepció Arenal
- Carrer d’Escòcia
- Carrer de Fernando Pessoa
- Passeig de Santa Coloma
- Passeig de Valldaura
- Travessera de les Corts
- Carrer de Viriat
Projectes a la plaça de Catalunya i la ronda del Port
De cara als pròxims anys, també es durà a terme el projecte d’infraestructura ciclista de la plaça de Catalunya i el que ha de facilitar la connexió entre el passeig de la Zona Franca i la plaça de les Drassanes a través de la ronda del Port.