Font: betevé.cat i Ajuntament de Barcelona
L’últim mes s’han estrenat cinc nous carrils bici, com el de la Gran Via i els eixos unidireccionals del carrer de la Indústria i Sant Antoni Maria Claret
L'Ajuntament de Brcelona continua ampliant la infraestructura ciclista a la ciutat. Al desembre s'han posat en marxa 7,2 km de carrils bici, n'hi ha vuit que continuen en obres, i 29 més que es faran aquest any. L'objectiu és que aquest 2018 la ciutat sumi 233 km de carrils bici. Entre les novetats, destaquen la ampliació del carril bici de la Gran Via, que continuarà a la calçada, i diversos carrers del polígon industrial de la Zona Franca.
El desplegament de carrils bici a Barcelona continua imparable. Només l'últim trimestre del 2017 se n'han posat en marxa 12 de nous, cinc dels quals el mes de desembre. Aquests últims sumen 7,2 nous quilòmetres d'infraestructura i en destaquen dos nous eixos unidireccionals, el del carrer de Sant Antoni Maria Claret i el del carrer de la Indústria, que connecten horitzontalment la Meridiana amb la travessera de Gràcia. Aquest eix cus un traçat interromput per espais difícils de recórrer en bicicleta. Es tracta de dos carrils unidireccionals que conflueixen al carrer de Biscaia per anar a parar a la Meridiana.
Una altra de les noves incorporacions del 2017 és el carril bici de la Gran Via de les Corts Catalanes, entre Aribau i Vilamarí, que ha baixat a la calçada. L'estrena d'aquest nou carril bici coincideix amb la celebració de la Fira de Reis. De fet, la seva implantació arriba després que l'any passat ja funcionés com a prova pilot durant el Nadal. En aquest cas, el carril bici ha fet desaparèixer les bicicletes de les mitjanes centrals, on convivien amb els vianants, i s'ha instal·lat a la calçada lateral de la Gran Via.
Objectiu: un carril bici a menys de 300 metres de casa
El carril bici de la Gran Via és un dels que s'ampliarà el 2018, entre els carrers d'Aribau i de Bailèn, on actualment no n'hi ha. Com aquest n'hi ha una trentena més de projectats. En destaquen els de la Zona Franca, tant al passeig, com als carrers de Mineria, Energia i Motors, i també al polígon industrial; els de diversos carrers dels entorns de la Sagrera, o el de la travessera de les Corts, entre Numància i l'avinguda de Sarrià. La intenció del consistori és sumar 233 km de carrils bici i que, un cop ampliada la xarxa, tots els ciutadans tinguin un carril bici a menys de 300 metres de casa. De moment, ja han invertit més de set milions d'euros i la previsió és arribar als 32,5.
L’estratègia municipal de la bicicleta assenyala com a objectius principals la mobilitat per tota la ciutat sobre dues rodes, poder anar a qualsevol lloc en bici i fer-ho amb seguretat, convivint amb vehicles i vianants, respectant l’espai de tothom. Una senyalització adequada, noves regulacions semafòriques, carrils en calçada que alliberin les voreres i zones pacificades al trànsit són algunes de les mesures per traçar eixos ciclistes horitzontals i verticals per tendir cap a una veritable trama ciclista i afavorir una mobilitat alternativa més sostenible i saludable tant per a l’individu com per al conjunt dels veïns i les veïnes.
Obres acabades durant el darrer trimestre del 2017:
- Eix Sardenya – Ramon Trias Fargas, entre Provença i Salvador Espriu. Dr. Fleming. Degà Bahí.
- Eix Berlín – París – Londres, amb els trams oberts dels carrers de París i de Londres.
- Tram del c. Esteve Terradas de l’eix Vallcarca – Esteve Terradas.
- Fase 1 Rio de Janeiro.
- Taulat (entre Badajoz i Selva de Mar).
Obres en marxa:
- Eix Sardenya – Ramon Trias Fargas, entre Provença i Camèlies.
- Eix Vallcarca – Esteve Terradas, en obres a l’avinguda de Vallcarca.
- Gran Capità – Carreras.
- Connexió amb Esplugues de Llobregat al final de la Diagonal.
- Taulat, en obres fins a la plaça de Llevant.
- Eix Navas de Tolosa – Bilbao – Jonquera.
- Av. Reina Maria Cristina.
- Eix Pau Casals – Bori i Fontestà.