Les nova maquinària suposa una millora dels vehicles, aportacions metodològiques com els contenidors mòbils per suprimir la recollida porta a porta i millores de gestió, com ara l’app per a la gestió d’incidències i suggeriments.
L’alcaldessa de Calella, Montserrat Candini, el gerent de la UTE RSU Calella, Albert Manduley, el director de la zona Catalunya d’Urbaser, Jordi de Pineda, i el gerent de l’Arca del Maresme, David Domingo, han presentat la nova flota de maquinària de recollida de residus i neteja viària.
El passat 1 de maig es va signar el nou contracte amb la UTE (Unió Temporal d’Empreses) Urbaser/Arca del Maresme. La maquinària, però, no ha pogut ser presentada fins ara degut a la complexitat en la producció i la singularitat de molts dels mitjans.
L’app suposarà una nova via de comunicació entre la ciutadania i l’Ajuntament que permetrà fer arribar al consistori les possibles incidències que es puguin detectar al carrer. No només s’aplicarà a incidències relacionades amb la neteja sinó que permetrà al ciutadà fer arribar tot tipus d’avisos i/o suggeriments. A través de l’app, l’usuari podrà enviar fotografies a través de la geolocalització i fer un seguiment de l’estat d’incidència enviada. L’aplicació passarà a formar part de les eines dels treballadors del consistori que juntament amb els ciutadans seran els ulls de la ciutat. L’app es podrà descarregar gratuïtament a través de Google Play i l’Apple Store pròximament.
A la presentació s’ha ensenyat també el nou disseny de retolació que incorporaran les màquines. La nova flota portarà la imatge de “calellaésmésneta” i el número de telèfon del civisme. El telèfon del civisme (93 766 21 87) té com a objectiu que el ciutadà es pugui dirigir al consistori en cas de trobar alguna incidència.
La nova flota incorpora una furgoneta més amb aigua calenta a pressió, un camió de 3500 kg per a recollir estris i bosses al carrer, dos tricicles elèctrics i 4 contenidors mòbils. A més, s’han substituït les màquines més antigues per noves màquines més modernes i eficients, com és el cas de la renovació de dos escombradores, així com els vehicles elèctrics, que milloren la sostenibilitat.
El nou acord també inclou l’increment d’efectius respecte a l’any anterior, especialment a les tardes amb pròrroga de servei de les 19.00 fins a les 23.00 h en temporada alta i reforços d’un equip d’actuació immediata en dos torns diferents de matí i tarda. A més, per tal de millorar la recollida de material que no es pot dipositar als contenidors, es desdoblarà el servei de deixalleria mòbil que fins ara era de cinc tardes a la setmana, de 17.00 a 19.00 h, i a partir d’ara s’incrementa els matins de dilluns a dissabte de 10.00 a 12.00 h. Properament es canviaran tots els contenidors de superfície i es continuaran posant tancaments per a embellir els nuclis de contenidors. A més al llarg dels 12 anys del contracte es crearan nous nuclis de contenidors soterrats.
L’alcaldessa de Calella, Montserrat Candini, ha manifestat que l’Ajuntament de Calella fa una aposta per tal de millorar l’estat de la nostra ciutat. La reformulació de l’ordenança cívica i l’ampliació i modernització de la flota suposarà una millora en la neteja de la ciutat. L’alcaldessa ha fet una crida al civisme ja que la col·laboració de la ciutadania és imprescindible, no n’hi ha prou amb els més de 2 milions d’euros que es gasten cada any en neteja davant les actituds incíviques. També ha volgut agrair a l’empresa i sobretot als treballadors els seu esforç i implicació durant el període de temps que ha passat entre la signatura del nou contracte i la renovació i ampliació de la flota.