L’objectiu és fer un viatge de llarga distància amb cotxe elèctric i avaluar el protocol NeMo Open European Inter-Roaming per a la recàrrega de vehicles elèctrics, utilitzant els diferents operadors de punts de recàrrega. Al llarg del trajecte, l’equip recorrerà els cinc emplaçaments pilot del projecte, situats a Barcelona, París, Berlín, Viena i Torí, i presentarà el projecte NeMo en diversos esdeveniments i conferències.
Una primera prova, realitzada el 2017, va identificar problemes clau que afecten als viatges de llarga distància en vehicles elèctrics, ja que les estacions de recàrrega elèctrica solen pertànyer a diferents xarxes i ofereixen diverses formes d’accés i de pagament.
Per perfeccionar l’electromobilitat i fer-la més atractiva i assequible, el projecte ha desenvolupat una àmplia xarxa d’eines i serveis, per connectar serveis i proveïdors, com els operadors de punts de càrrega, els proveïdors eRoaming, els fabricants de vehicles i els operadors de sistemes de distribució d’electricitat, permetent així oferir una gamma àmplia de serveis a l’usuari. La xarxa utilitza la tecnologia blockchain en un entorn distribuït amb una arquitectura oberta basada en interfícies estandarditzades.
Aquesta prova ha començat aquesta setmana a la ciutat de Barcelona, i portarà a l’equip del projecte a través de França, Bèlgica, Països Baixos, Alemanya, República Txeca, Àustria, Eslovènia i Itàlia, i tornarà a Barcelona per tancar un circuit de 5.000 quilòmetres de distància.
NeMo vol augmentar la quota de mercat dels vehicles elèctrics en permetre una major accessibilitat a la infraestructura de càrrega, els serveis de TIC i una major interconnexió B2B. El projecte va començar l’octubre de 2016 i té una durada de 3 anys, fins a setembre de 2019. Inclou 19 socis que representen els sectors d’automoció, investigació, programari, operadors, autoritat pública i energia. NeMo és cofinançat pel Programa de Recerca i Innovació Horitzó 2020 de la Unió Europea, amb un import de 7,8 milions d’euros.