El mes de juliol s'ha obert el pas inferior per vianants de la C-59 que enllaça el nucli urbà i el polígon industrial La Borda i que dona resposta a una prioritat sobre mesures de seguretat viària locals
Foto: L'alcalde, Jordi Solé; el diputat delegat de presidència, Jordi Martí; el regidor d'Urbanisme, Vicenç Personat, i el regidor d'Espais públics i Sostenibilitat, Jaume Mauri, fent el passeig inaugural de l'obertura del pas soterrat
Caldes de Montbui ha estrenat aquest estiu una de les obres més reivindicades a favor d’una mobilitat sostenible i segura al municipi. S’ha donat per acabada l’obra del pas soterrat de la C-59 que uneix el nucli urbà amb el principal polígon industrial la Borda, i que permetrà desplaçaments a peu i segurs a la feina a centenars de veïns i veïnes.
L’alcalde, Jordi Solé i Ferrando, i el diputat delegat de Presidència, Serveis Generals i Relacions amb la ciutat de Barcelona de la Diputació de Barcelona, Jordi Martí i Galbis, acompanyats del regidor d’Urbanisme, Vicenç Personat Pallarès i altres membres del consistori, han fet un dels primer recorreguts a peu a través del nou pas soterrat de la C-59. Els han fet a peuo en bicicleta, dues modalitats de desplaçament sostenible que la vila està promovent i als quals la Diputació de Barcelona hi està contribuint assumint obres com aquesta. Les bicicletes utilitzades aquest matí formen part de la flota de vehicles elèctrics (que inclou també cotxes, furgonetes i segways) de l’Ajuntament i van ser una cessió de la mateixa Diputació.
El pas soterrat de la C-59, que uneix el carrer Veláquez del nucli urbà amb el carrer Garraf, del polígon industrial La Borda, forma part del marc d’actuacions en matèria de mobilitat sostenible i segura del mandat 2015/2019.
Aquest pas soterrat garantirà la seguretat en un punt cabdal per al trànsit de persones que cada dia es traslladen a empreses del polígon des de la trama urbana del municipi. L’obra dona resposta a una reivindicació local, atesa la gran distància que sempre ha suposat la C-59 entre el municipi i un dels seus principals polígons industrials. Per evitar possibles actes incívics, el tram disposa de càmeres de vigilància i bona il·luminació.
Aquest nou pas també garantirà, en un futur, la connexió segura a peu o en bicicleta amb els barris de Torre Negrell i Can Valls, permetent l’ampliació del Camí Orbital inaugurat el març del 2016.
L’obra, que es va licitar per 640.749€, es va adjudicar per 523.218€ i ha estat subvencionada íntegrament per la Diputació de Barcelona.
En la roda de premsa, l’alcalde també ha fet al·lusió a l’obra prevista de remodelació del parc de Can Rosell, per la millora de l’entorn del nou pas i l’adequació del parc. Per altra banda, ha informat que el projecte del pas soterrat del Cementiri que contribuirà a resoldre un dels altres problemes endèmics de la població calderina es troba ja en fase inicial de gestió amb la Generalitat de Catalunya.
El pas soterrat del Cementiri, següent projecte de mobilitat sostenible i segura
Segons ha informat la Generalitat de Catalunya, en breu s’iniciaran les gestions amb l’Ajuntament de Caldes de Montbui per desenvolupar el projecte de pas soterrat del nucli urbà al camí del Cementiri Municipal que enllaçarà el carrer Bigues amb el Camí de les Vídues.
En la línia del pas inferior obert avui, aquest nou pas soterrat permetrà a vianants i ciclistes creuar la carretera C-59 sense perill, salvant definitivament el trencament geogràfic que la C-59 ha suposat per a la ciutadania calderina.
Resoldre les retencions a la C-59 a causa de la rotonda de Palau
L’altre projecte en previsió és la millora de la capacitat a la rotonda de Palau, responent a la necessitat de resoldre les retencions habituals a la carretera C-59. El projecte plantejat pel departament d’Urbanisme de la Generalitat preveu dues fases i consisteix en l’execució de 2 carrils segregats a la rotonda. Un dels carrils donaria continuïtat a la circulació dels vehicles de la carretera C-59 en direcció Caldes de Montbui sense necessitat d’entrar a la rotonda, i l’altre donaria continuïtat a la circulació dels vehicles que provenen de Palau-Solità i Plegamans per la carretera B-143 i s’incorporarien a la carretera C-59 en direcció Barcelona sense necessitat d’entrar a la rotonda.