Font: Ajuntament de Barcelona
Un 75% dels prop de 14.000 comerços de la ciutat de Barcelona que han estat informats de la campanya de sensibilització de la millora de la neteja a la ciutat han adoptat mesures correctores ne la gestió dels seus residus.
La finalitat de la campanya és coresponsabilitzar tant comerços com al veïnat en la neteja de la ciutat i tindrà continuïtat en els propers mesos amb noves accions.
Dels cent informadors habilitats durant la campanya, iniciada al febrer i que acabarà el gener del 2018, vint s’han centrat a informar els comerços del sistema de recollida comercial que ofereix l’Ajuntament i a fer seguiment de l’ús que en feien.
En aquest període hi ha hagut un increment de l’11% en la recollida del cartró comercial i del 4% en la d’altres residus generats a les botigues. En les properes setmanes, es reforçarà la tasca informativa amb nous suports i s’incidirà en aquells establiments que continuen fent mala praxi.
La campanya ha incidit en 863 punts de la ciutat en què s’ha detectat alguna problemàtica de neteja. A banda dels 14.000 comerços, s’ha interactuat amb més de 108.000 persones, a les quals s’ha enquestat per conèixer la seva percepció de la neteja a la ciutat i se’ls ha informat dels procediments correctes en la recollida d’excrements i orins de gossos o la gestió de mobles i trastos vells, entre altres.