L’AMB i l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat presenten el projecte dels dos futurs aparcaments d’intercanvi del municipi
Les properes setmanes es posaran en marxa dos nous park&ride metropolitans; així,s’amplia el servei AMB P+R, que ofereix 423 places en sis municipis metropolitans. Concretament, un estarà ubicat al carrer Sevilla, amb 40 places, i l’altre al centre comercial Llobregat Centre, amb 100 places, i tots dos funcionaran amb l’app AMB P+R. El park&ride del Llobregat Centre serà el primer aparcament d’intercanvi metropolità fora de la via pública. I el centre comercial serà el primer de Catalunya que destina places al park&ride.
El vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda, i l’alcalde de Cornellà de Llobregat, Antonio Balmón, presenten en aquest municipi del Baix Llobregat el projecte dels dos futurs aparcaments d’intercanvi metropolitans, coneguts com a park&ride (P+R).
Aquests dos espais, amb places dedicades per a usuaris del transport públic, es posaran en marxa en les properes setmanes al carrer Sevilla i a la gran superfícieLlobregat Centre per facilitar l’intercanvi modal entre el vehicle privat i el transport públic. D’aquesta manera, se sumaran als sis park&ride metropolitans que ja estan funcionant en altres municipis de la metròpolis de Barcelona, mitjançant l'app AMB P+R.
"L'intercanviador de transport públic de Cornellà és un dels més importants de la metròpolis. Amb aquesta iniciativa que hem impulsat per habilitar park & ride al voltant seu, el que fem és facilitar l'apropament dels ciutadans que viuen a l'extraradi i en zones de baixa densitat perquè aquests puguin utilitzar el transport públic", ha exposat el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda. "Des de l'AMB, amb els ajuntaments, oferim alternatives per impulsar i facilitar el canvi d'hàbits i, com ja es pot comprovar en d'altres aparcaments d'intercanvi metropolitans que ja estan funcionant, hi ha una resposta positiva per part de la ciutadania, amb una demanda i un ús important", ha afegit.
A banda, sobre el futur aparcament d'intercanvi al centre comercial Llobregat Centre, Poveda ha destacat l'acord de forma positiva. "Aquesta primera experiència de col·laboració entre l'administració pública i l'empresa privada és en benefici de la ciutadania i es podria implantar en d'altres zones", ha explicat Poveda.
"Amb el park & ride volem mostrar que no estem en contra del cotxe, el que volem és donar respostes i alternatives a la mobilitat privada, unes solucions que siguin corresponsables entre uns i altres per millorar la qualitat de l'aire, tant per qüestions de salut com per qüestions mediambientals. Hem de prendre consciència que necessitem nous comportaments i hàbits per desplaçar-nos en el territori i passar a l'acció" ha explicat l'alcalde de Cornellà, Antonio Balmón.
Ubicació estratègica: intercanviador de Cornellà
Concretament, el park&ride del centre comercial Llobregat Centre disposarà d’un total de 100 places per a aquest servei. Pel seu emplaçament, serà el primer aparcament d’intercanvi metropolità fora la via pública. A banda, el Llobregat Centre esdevindrà el primer centre comercial de Catalunya que destina places a l’aparcament d’intercanvi.
En el cas delpark&ride ubicat al carrer Sevilla, comptarà amb un total de 40 places d’aparcament.
Aquests dos emplaçaments, amb 140 places en total, estan ubicats estratègicament al voltant de l’intercanviador de Cornellà per facilitar l’intercanvi modal dels vehicles privats amb el transport públic. Exactament, amb els autobusos metropolitans (67, 68, 94, 95, L52, L74, L75, L77, L82, L85, N13 i N14), el tramvia (T1, T2), el metro (L5, Cornellà Centre) i Rodalies (R1, R4). Aquestes connexions entre transports permetran enllaços ràpids i directes amb el centre de Barcelona i amb diversos municipis del Baix Llobregat.
Funcionament del servei i app AMB P+R
Per fer servir aquests dos estacionaments, els usuaris s’hauran de registrar al servei a través de l’app d’aparcaments d’intercanvi metropolitans P+R, i podran aparcar-hi gratuïtament el seu vehicle. Hauran d’iniciar el servei a través de la mateixa app i podran viatjar amb qualsevol mitjà de transport públic.
El park&ride del Llobregat Centre, que funcionarà de 7.30 a 23.00 hores, en tractar-se d’un aparcament dins d’un recinte privat requereix un petit pas previ addicional, a diferència de la resta d’aparcaments d’intercanvi metropolitans, que són a l’espai públic: en aquest cas, a banda de realitzar el registre al servei d’aparcaments d’intercanvi metropolitans i gestionar-lo a través de l’app, els usuaris hauran de fer una inscripció prèvia (una única vegada), ja que l’accés a l’aparcament i les places són limitades. Aquest tràmit es farà mitjançant un formulari web de l’AMB, i estarà disponible en les properes setmanes.
En ambdós aparcaments, després del viatge de tornada amb transport públic, els usuaris podran retirar el vehicle de la zona d’estacionament i finalitzarel servei d’aparcament a través de la mateixa app.
Expansió de la xarxa de park&ride metropolitans
Actualment, el servei d’aparcaments d’intercanvi metropolitans P+R està disponible en cinc municipis metropolitans (Castelldefels, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, el Papiol i Cervelló), amb gairebé 300 places d’aparcament. En les propers setmanes, es posaran en marxa aquests dos park&ride a Cornellà de Llobregat. Això suposarà que el servei metropolità d’aparcament d’intercanvi arribarà en total a sis municipis metropolitans i disposarà de 423 places.
El servei de P+R ja té més de 4.300 usuaris registrats, dels quals més de 3.400 són usuaris actius d’alguna de les zones d’aparcament en servei.
Properament, l’AMB, d’acord amb els ajuntaments implicats, preveu queel servei d’aparcament d’intercanvi metropolità arribi a dos municipis metropolitans més: Sant Boi de Llobregat i Gavà.