Font: Ajutnament de Girona
L’Ajuntament de Girona destinarà un milió d’euros els pròxims dos anys a millorar la neteja viària i la recollida selectiva de la ciutat. La modificació del contracte de l’Ajuntament amb l’empresa Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) s'aprova al Ple municipal.
Concretament, el consistori ampliarà el contracte actual en 978.096,85 euros (IVA exclòs) pel temps que queda del contracte. L’ampliació consistirà en augmentar les zones incloses dins l’àmbit de neteja viària de la ciutat i en aplicar la recollida de residus porta a porta domiciliària a Sant Daniel i comercial al Barri Vell. Pel que fa la neteja viària, s’inclouran nous espais urbanitzats a la ciutat després de l’adjudicació del contracte el 2011: la frontissa de Santa Eugènia, el carrer del Poble Sahrauí, la zona de Domeny i el parc Central.
En relació amb el porta a porta, en les properes setmanes s’iniciarà tant la de recollida de residus amb aquest sistema als habitatges i comerços del barri de Sant Daniel com la recollida porta a porta de residus als establiments comercials i d’hostaleria del Barri Vell (concretament, de fraccions orgànica, d’envasos i resta al Barri Vell i al Mercadal). Els cubells de residus incorporaran uns codis identificatius per a cada habitatge a Sant Daniel i, en el cas dels establiments de comercials de Barri Vell i Mercadal, es dipositarà l’orgànica en cubells identificats i els envasos i la resta en bosses identificades.
Abans d’iniciar-se la recollida porta a porta a Sant Daniel, un equip tècnic farà una campanya d’entre dues i tres setmanes d’informació i sensibilització als veïns del barri per donar-los a conèixer el nou sistema de recollida de residus. Aquest mateix equip farà un seguiment de la implantació del sistema un cop estigui establert per resoldre dubtes i incidències als mateixos veïns. El cost d’aplicar el sistema de recollida de residus porta a porta a Sant Daniel és de 114.371,77 euros (IVA inclòs) anuals.
El vicealcalde i regidor d’Associacions, Participació i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Girona, Eduard Berloso, ha manifestat que “el consistori està plenament implicat en la millora del servei de neteja viària i de gestió de residus a la ciutat i aquesta ampliació del contracte no només fa front a un canvi en la realitat de la ciutat sinó que és l’inici d’una sèrie d’actuacions, com la redacció d’un pla de gestió de residus municipals, que persegueixen arribar a l’objectiu del 60% de recollida selectiva el 2020 o, fins i tot, superar aquesta xifra”.
Mitjançant acord del Ple de l’Ajuntament de Girona de data 10 de maig de 2011 es va adjudicar el contracte de selecció d'un soci privat (FCC) per a la constitució d'una societat d’economia mixta (Serveis Municipals de Neteja de Girona, anomenada Girona+neta) per a la gestió del servei de recollida d'escombraries i neteja viària, a Fomento de Construccions i Contratas pel preu total de 83.312.754,20 € (IVA exclòs). El contracte es va establir per vuit anys, fins al 2019, amb la possibilitat de prorrogar-lo dos anys més.