Font: Ajuntament de Granollers
Un nou punt d’atenció a la ciutadania per a peticions i consultes relacionades amb el servei de neteja viària i de recollida de residus
L’Ajuntament de Granollers ha obert l’Oficina de Gestió de Residus i Neteja Viària, per atendre qüestions relacionades amb aquests serveis municipals, i ha anunciat la implantació d’un nou model de recollida d’oli domèstic usat, amb el que pretén promoure i facilitar el reciclatge d’aquest residu altament contaminant. L’acte de presentació d’aquests dos nous serveis ha tingut lloc a la seu de la nova Oficina, al carrer Jaume Balmes, 18, a càrrec de l’alcaldessa de Granollers, Alba Barnusell, i la regidora de Serveis i Via Pública, Andrea Canelo.
L’Oficina es converteix en un nou punt d’atenció a la ciutadania per a peticions i consultes relacionades amb el servei de neteja viària i de recollida de residus que es presten en el municipi, tant per a usuaris domèstics com comercials. Un espai que permetrà apropar als veïns i veïnes aquests serveis, claus per facilitar i contribuir a la millora constant de la gestió ambiental de Granollers, i fomentar alhora el civisme i conductes responsables que afavoreixin un canvi d’hàbits cap a una societat més sostenible.
L’Oficina estarà oberta de dilluns i dimecres de 9 a 15 h, dimarts i dijous de 9 a 15 h i de 16 a 19 h, i divendres de 9 a 14 h, per a atenció presencial, com telefònica al 93 842 67 89 i telemàtica a través del web https://www.granollers.cat/objectiu-sostenibilitat/oficina.
Més punts de recollida d’oli usat
La nova Oficina formarà part de la xarxa del punts autoritzats de recollida d’oli domèstic usat que s’ha creat per a millorar aquest servei. I és que s’ha iniciat el desplegament del nou model de recollida d’aquest residu, amb la instal·lacions d’11 punts distribuïts per barris i que s’ubiquen en diferents equipaments municipals com les associacions de veïns de Can Mònic, Sota el Camí del Ral i Ponent; els centres cívics Nord, Can Gili, Jaume Oller, Can Bassa i Palou; el Pavelló Municipal Congost; i el Mercat Sant Carles.
L’objectiu d’aquest nou model de servei, exclusiu per a oli domèstic usat (no comercial), és facilitar a la ciutadania la separació d’aquest residu amb espais de recollida més pròxims a les llars. Per al seu reciclatge caldrà dipositar-lo en una ampolla prèviament tancada dins dels contenidors habilitats en els equipaments municipals autoritzats. Per a promocionar l’ús d’aquests punts de recollida, cada centre lliurarà, de manera gratuïta, embuts als ciutadans, perquè sigui més fàcil abocar l’oli al recipient de plàstic per al seu posterior reciclatge.
Les deixalleries seguiran sent punt de recollida d’oli usat. Actualment a Granollers es recullen més de 14 tones l’any, i amb la implantació d’aquest nou servei es preveu que s’afavoreixi la recollida d’un residu que per cada litre llençat a l’aigüera pot contaminar 1.000 litre d’aigua; reciclant-lo correctament no només es contribueix a la preservació del medi ambient, sinó que també es garanteix la seva conversió en energia neta i renovable com el biodièsel, o l’obtenció de productes cosmètics, sabons o pintures i vernissos.
El servei municipal de neteja viària i recollida de residus és prioritari per l’Ajuntament de Granollers, que al mes de setembre va iniciar el desplegament del nou contracte, amb millores en les prestacions entre els quals es troba el nou sistema de recollida d’oli usat i l’Oficina; i el nou servei de neteja del mobiliari urbà i retirada de gratis, dels quals ja se n’han netejat més d’una cinquantena. A banda d’ampliar serveis, s’ha millorat la cobertura i el repartiment de la neteja viària amb un servei diürn ininterromput durant tota la setmana i a tota la ciutat, reforçant la neteja als barris. Es preveu seguir desplegant el contracte amb la incorporació de vehicles més eficients i respectuosos amb el medi ambient o amb un nou servei de recollida de voluminosos, entre d’altres.