Més de 170 infants i professorat d'infantil, primària i educació especial van participar en l’esdeveniment als Jardins Joan Brossa, en un matí ple de jocs i activitats de descoberta de l’entorn.
El 8 de juny es va tornar a celebrar presencialment l’Acte de cloenda d’infantil, primària i educació especial d’Escoles + Sostenibles, entre els arbres, la flora i la fauna de Montjuïc. Des de primera hora del matí, els Jardins Joan Brossa es van anar omplint de nens i nenes, acompanyades del professorat. Hi havia molta curiositat i il·lusió per tornar a trobar-se i viure conjuntament una jornada a l’aire lliure. Tothom va participar en les diferents activitats que es van dissenyar especialment per a l’ocasió. En total, van assistir-hi 23 centres educatius de la xarxa.
Amb un joc de pistes, l’alumnat de primària va descobrir la natura de la ciutat, els ecosistemes que es poden trobar a l’entorn urbà i per què és important la biodiversitat per a la salut de les persones i del planeta.
Pista rere pista, l'alumnat va avançar pels diferents itineraris per aconseguir les peces d’uns trencaclosques que es van posar en comú amb la resta de centres en acabar l’itinerari específic. Es va fer una explicació conjunta de l’ecosistema trobat i quins animals hi eren presents. Per aquells centres que els va sobrar temps, abans d’anar a l’acte final i per a les persones amb més curiositat, se’ls va facilitar una fitxa de descoberta del parc per emplenar i identificar tot ésser viu que habita en aquest entorn.
Itineraris sensorials
Alhora, també es van organitzar dos itineraris sensorials específics, un per a l’alumnat d’educació infantil i l’altre per a educació especial, on relacionaven els sons, colors i les textures que escoltaven, veien o sentien amb la natura urbana.
Gràcies a aquests itineraris, l’alumnat va descobrir sensitivament l’espai, es va estimular i potenciar l’observació del bosc i la percepció d’elements i propietats que poden passar desapercebudes, i es va valorar i respectar la natura, reconeixent-la com a font de benestar físic i psíquic per a les persones.
Aprenem jugant!
Al final de l’itinerari sensorial, els i les participants van gaudir d’uns moments de joc: els d’educació especial van tenir un taller de bombolles de sabó i els d’educació infantil van experimentar amb sorra “líquida” i tot un seguit de materials inclosos dins la Maleta de la sorra.
Posteriorment, l’alumnat de primària va realitzar uns jocs que permetien aprendre sobre la biodiversitat local i la relació que estableixen els éssers vius entre si i amb l’entorn. També va ser un moment per conèixer i interaccionar amb alumnat d’altres centres educatius.
L’acte va finalitzar amb una trobada conjunta per compartir les experiències viscudes al llarg del matí. Va comptar amb la dinamització d’unes papallones ben eixerides, la Mar i l’Ona, que van acompanyar i engrescar els infants durant tot el matí i van explicar, de manera entretinguda, la importància de tenir cura del medi ambient i apreciar la biodiversitat de la ciutat.
Els jocs, el riure dels infants, el bon temps i la cultura de la sostenibilitat, van ser els protagonistes absoluts d’aquest Acte de cloenda d'educació infantil, primària i especial del curs 2021-2022.