La Llagosta fomentarà des de les escoles les actituds cíviques

13/02/2017 - 09:26

El Consistori de la Llagosta portarà a terme durant les properes setmanes xerrades a les escoles de la localitat per tal de fomentar les actituds cíviques. Aquesta activitat estarà adreçada a estudiants de quart i cinquè de Primària i anirà a càrrec de les agents cíviques.

Els joves escolars rebran nocions sobre què s’ha de fer per tal de millorar el civisme a la Llagosta. Posteriorment, tots faran un dibuix i els millors serviran per a una campanya de civisme que portarà a terme l’Ajuntament.

Maite Bonilla i Cristina Sanchis, agents cíviques de l’Ajuntament de la Llagosta, seran les encarregades de donar les xerrades a escolars de quart i cinquè de Primària dels centres educatius llagostencs durant aquest mes. Cada activitat durarà una hora i consistirà en una part teòrica i una altra de pràctica. L’objectiu és fomentar les actituds cíviques a la Llagosta. Als joves escolars se’ls explicarà què es el civisme i el respecte cap a les persones, els espais públics i l’entorn natural. En l’apartat dedicat a la convivència se’ls remarcarà la importància de respectar als altres tractant-los bé, no fer soroll a determinades hores i no deixar escombraries al carrer.

També hi haurà uns minuts de les xerrades dedicats al mobiliari urbà i a conscienciar que l’espai públic és de tots i que cal respectar-lo. Aquí, es parlarà, entre d’altres, del problema dels grafits.

Un altre dels temes que s’abordarà és tot allò referent a les mascotes. Se’ls recordarà que no són joguines i que cal cuidar-les. També es parlarà de les responsabilitats dels amos i de les obligacions, com ara tenir-les censades i amb el xip corresponent, no abandonar-les i recollir les defecacions que puguin fer al carrer.

Respecte a l’entorn natural, es tractarà sobre la importancia de reduir la generació de residus. També hi haurà explicacions sobre la reutilització de materials i sobre el recicltatge. Aquí, es parlarà sobre la contaminació, els residus que van a parar al mar i també sobre els diferents contenidors que hi ha per reciclar residus.

La darrera part d’aquestes xerrades es destinarà a la confecció d’uns dibuixos per part dels escolars sobre algun dels aspectes tractats prèviament. Els millors dibuixos seran utilitzats posteriorment per l’Ajuntament en una campanya sobre civisme que es portarà a terme a la nostra localitat.


 

Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Entrevista
Toni Arrizabalaga, director del Museu de Ciències Naturals de Granollers

Toni Arrizabalaga repassa la seva trajectòria al Museu de Ciències Naturals de Granollers i reflexiona sobre el futur de la recerca i la conservació.

Article

L'Escola de Natura del Corredor (ENC) arriba aquest curs als 40 anys de trajectòria, consolidant-se com un equipament pioner en educació ambiental i sostenibilitat al Maresme i el Vallès Oriental. Fundada el 1984, l'ENC ha estat un actor clau en la sensibilització i formació de prop de 270.000 infants i adolescents, així com 26.000 docents, fomentant valors de respecte i compromís amb el medi ambient.

Notícia

Dimecres 20 de novembre, a les 17h, es va dur a terme l’acte de constitució del Consell d’Infants de Palau del curs 2024-2025. Els consellers i conselleres van prendre possessió, per un dia, de les cadires reservades als regidors de l’Ajuntament, i es va donar el tret de sortida de l’activitat per aquest curs.

Butlletí