Després de 6 mesos del porta a porta es produeixen menys residus i es recicla millor: l’índex de recollida “neta” ha augmentat un 27%.
L’anàlisi de les dades quan es compleixen sis mesos de la recollida porta a porta dels residus deixa un balanç molt positiu. En primer lloc, s’ha reduït el total de residus en un 12% respecte al primer semestre del 2021; 3.496 tones front a 4.011 tones (s'han produït 515 tones menys de residus). Pel que fa a la quantitat, durant el primer semestre del 2022, s’ha aconseguit una recollida selectiva del 83,88% “brut” (residus recollits de forma selectiva respecte al total de residus recollits), la qual cosa representa un augment del 5,92% respecte el valor de l’any 2021. Pel que fa a la qualitat, l’índex de recollida “neta”, sense tenir en compte els “impropis” o residus que no corresponen a la fracció recollida, és del 74,67% i representa un augment del 27,26% respecte al 2021, quan va ser del 58,68%.
És molt significatiu que el percentatge d’impropis dins de la fracció orgànica ha passat del 16,32% el 2021 a només el 7,04% el 2022. S’ha reduït la quantitat de residus impropis dins de la fracció orgànica en un 56,86%.
A la gràfica que compara la quantitat de residus recollits per fraccions es veu com augmenta la recollida selectiva de les diferents fraccions i es redueix la fracció Resta, del 21,25% el 2021 al 16,67% el 2022. Aquesta millora notable en la recollida selectiva, a més de les repercussions mediambientals, ha suposat un millor equilibri econòmic del servei, ja que la reducció de despeses en la gestió dels residus, s’apliquen a la millora de la infraestructura.
Millores recents en el sistema de recollida Porta a Porta
En els darrers mesos s’han introduït millores en la recollida de residus Porta a Porta: s’ha incorporat una quarta ruta i redimensionat les tres rutes anteriors i s’incorporarà properament un camió de mides més adequades per vies estretes i sense sortida. També s’han instal·lat penjadors per les bosses de bolquers en els contenidors dels habitatges plurifamiliars i s’han realitzat diverses comandes de contenidors de diferents capacitats per distribuir a tots els establiments comercials del municipi. S’ha obert l’àrea d’emergència ubicada a la Deixalleria municipal (C. Sta. Margarida de Boada Vell, SN) amb control d’accés mitjançant l’obertura amb la Targeta de Serveis Municipals.