L'Anella Verda de Sant Cugat del Vallès es queda per convertir-se en una gran xarxa ciclable

Font: cugat media

07/08/2020 - 08:00

L'actuació es complementarà a curt i mitjà termini amb la connexió amb els districtes i mesures de promoció de l'ús de la bicicleta

L'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès manté l'aposta per l'Anella Verda i vol convertir-la en una gran xarxa ciclable connectada amb els districtes.

La proposta rebrà alguns ajustos, el primer d'ells l'eliminació del carril bici de la calçada a la rambla de Ribatallada la primera setmana de setembre, per subsanar les deficiències que s'han detectat durant aquest mes d'aplicació, però es mantindrà gairebé en la seva totalitat. La intenció de l'equip de govern és, de fet, potenciar encara més aquesta aposta per la mobilitat sostenible i activa de cara al futur.

Les actuacions de connexió amb altres zones de la ciutat, com el Parc Central, Can Mates, can Domènech, Volpelleres, La Floresta i Valldoreix, són accions a 'curt i mitjà termini', com ha explicat el regidor de Mobilitat José Gallardo i la majoria no requereixen de grans actuacions urbanístiques.

L'aposta per l'anella verda, segons ha explicat l'alcaldessa, Mireia Ingla, forma part d'un conjunt de mesures que l'acompanyaran, entre les quals destaquen la Zona de Baixes Emissions (ZBE), la nova ordenança de bicicletes i patinets que s'aprovarà aquest dilluns al ple i un nou pàrquing dissuasori que complementi el de Can Magí 'a l'altra banda de la ciutat'.

Tot plegat, amb l'objectiu de transformar la mobilitat del centre de la ciutat i especialment de l'eix format pel carrer de Francesc Moragas i l'avinguda de Rius i Taulet per on, segons un estudi realitzat per tècnics municipals, un 80% dels cotxes que hi passen tenen alternatives de mobilitat i no caldria que travessessin el centre de la ciutat. La nova ordenança de bicicletes i patinets servirà també per reforçar 'la seguretat' dels qui es decideixen per aquest mètode de transport, segons ha explicat Gallardo, que ha argumentat que aquests canvis al centre urbà van en la línia dels que s'han fet en grans ciutats com Barcelona o París.



Ajustos al projecte actual

  • Es restabliran els dos carrils de circulació a la rambla de Ribatallada, es mantindrà el carril bici existent a la vorera que connecta amb l'avinguda de Pla del Vinyet i el Trade Center.
  • Més places de càrrega i descàrrega a la plaça de Francesc Moragas.
     
  • Més places de càrrega i descàrrega a la rambla de Ribatallada entre Girona i Francesc Moragas.
  • Habilitades i millorades zones de càrrega i descàrrega a Sant Bonaventura.
  • S'han pintat de vermell encreuaments concrets per millorar la seguretat.

 

Així quedarà la xarxa ciclable de Sant Cugat


 

Categories: 

Relacionats

Article

El passat setembre es va anunciar la posada en marxa d’una nova acció per promoure la mobilitat neta i saludable: la gratuïtat del bitllet senzill de bus urbà.

Article

L’Ajuntament de Rubí informa que s'ha instal·lat més d’una vintena d’aparcabicicletes a l’exterior de diverses escoles i equipaments de la ciutat per promoure l’ús d’aquest vehicle, tot i que són d’ús exclusiu per a personal municipal. L’actuació s’emmarca en Pla director de la bicicleta, que vol promoure l'ús de la bici i el patinet elèctric enfront del cotxe.

Article

La xarxa pedalable de la ciutat creixerà amb la creació de 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta. En total, la infraestructura tindrà 272 carrils, més de 1.000 si hi sumem els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns pacificats com les superilles.

Butlletí