Les deixalleries de l'Alt Penedès i el Garraf recullen selectivament les càpsules monodosi de cafè

24/08/2020 - 08:47

El sistema que ha implantat la Mancomunitat Penedès-Garraf permet reciclar qualsevol tipus de càpsula, ja sigui de plàstic o d’alumini, separant el contingut de l’embolcall.

Des de l'1 d’agost, les 12 deixalleries municipals que gestiona la Mancomunitat disposaran de contenidors específics per a la recollida de càpsules de cafè de totes les marques, amb l’objectiu de reciclar íntegrament els materials que la composen, sigui plàstic o alumini, i tractar els residus orgànics del seu interior. Es demana a la ciutadania que a partir d’ara no les llenci al rebuig, sinó que les acumuli per portar-les a les deixalleries.

Aquest nou sistema de recollida selectiva és fruit de l’acord de col·laboració amb l’empresa Nestlé, que s’ocuparà del trasllat de les capsules fins les diferents plantes de reciclatge on seran tractades per separar i triturar els materials que composen l’embolcall, i destinar el seu contingut, ja sigui marro de cafè o infusió, a l’obtenció de compost.

El servei estarà disponible a les deixalleries municipals situades als municipis de Canyelles, Cubelles, Olèrdola, Olesa de Bonesvalls, Olivella, Sant Pere de Ribes, Sant Pere de Riudebitlles, Santa Margarida i els Monjos, Subirats, Torrelles de Foix, Vilafranca del Penedès i Vilobí del Penedès, que donen servei a 23 municipis de l’Alt Penedès i el Garraf. Per més informació sobre els horaris i ubicacions de les deixalleries es pot consultar el web mancomunitat.cat.


 

Municipis: 
Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

Per unanimitat, l'Assemblea de la Mancomunitat Penedès-Garraf va aprovar aquest dimecres l'adjudicació dels serveis de recollida i transport de residus per un import de 87.753.370,64 €.

Notícia

Les obres per a la construcció del nou equipament, que acollirà nous espais i serveis, s’iniciaran l’1 d’octubre. El servei s’interromprà des del 22 de setembre i fins a finalitzar les actuacions, que tindran una durada d’uns 10 mesos

Notícia

La Mancomunitat Penedès-Garraf iniciarà en els pròxims mesos el desplegament d’un nou model de recollida de residus que transformarà la gestió a 22 municipis del territori. 

Butlletí