L’Ajuntament de Mollet del Vallès ha organitzat tallers d’estratègies per a l’estalvi energètic a la llar dirigit a famílies que es troben en situació de vulnerabilitat.
Aquest taller ha comptat amb la participació de 13 famílies de Mollet usuàries dels Serveis Socials de l’Ajuntament. A partir d’aquí, donat l’èxit d’aquesta prova pilot, el consistori molletà ampliarà el nombre de famílies per assessorar-les sobre estalvi energètic a través de nous tallers que es posaran en marxa a partir del setembre.
L’Ajuntament de Mollet ha posat en marxa aquests tallers en els que tècnics dels Serveis Socials Municipals, amb la col·laboració de l’Oficina d’Energia i Sostenibilitat i Medi Ambient, els han donat pautes, entre d’altres, per l’estalvi energètic i econòmic i per la reducció de residus per tal de fer de Mollet una ciutat més sostenible.
Per dur a terme aquest taller l’Ajuntament ha comptat amb la col·laboració de les companyies Sorea, Gas Natural I Endesa que han participat a les sessions i han donat pautes de comprensió de les factures d’electricitat, gas i aigua, o informar-los dels drets que tenen per tenir accés al bo social i altres ajuts.
A partir d’aquí, i després de la bona acceptació que ha tingut la iniciativa per part de les famílies, l’Ajuntament de Mollet vol iniciar nous tallers a partir del setembre per compartir amb més famílies consells i hàbits que els hi permetin reduir despeses i, per tant, estalviar.
Auditories de Pobresa Energètica
D’altra banda, també amb l’objectiu de millorar l’eficiència energètica dels habitatges en situació de vulnerabilitat reduint les despeses dels subministraments bàsics (principalment electricitat, aigua i gas), l’Ajuntament de Mollet forma part d’aquest nou programa de la Diputació de Barcelona anomenat Auditories de Pobresa Energètica.
Fruit d’aquest programa, durant el 2017, l’Ajuntament han dut a terme 12 auditories a 12 famílies de Mollet millorant la qualitat de vida dels seus membres.
Els objectius són millorar l’eficiència energètica de les llars i de les condicions de confort i salubritat, reduir els costos dels subministraments i apoderament de les persones usuàries i identificar les necessitats d’intervenció més amplies de millora d’eficiència energètica.