Font: Ajuntament de Barcelona i Re-Barcelona
El Re-Barcelona Sustainable Fashion Global Event, que va celebrar la seva primera edició el 29 i 30 de novembre al Disseny Hub Barcelona, va tancar les seves portes amb una gran assistència de públic.
L’esdeveniment pioner, organitzat per Moda Sostenible Barcelona i impulsat per l’Ajuntament de Barcelona, ha superat les expectatives i ha resultat tot un èxit que augura una segona edició.
Els professionals del sector i la ciutadania s’han sumat de manera entusiasta a la celebració de Re-Barcelona, que al llarg de dos dies s’ha omplert de conferències d’experts, presentacions, projeccions, xerrades i tallers, que han donat a conèixer als visitants innovadores iniciatives relacionades amb els reptes que es planteja el sector de la moda al voltant de la sostenibilitat.
Gran acollida amb més de 300 professionals del sector
La primera jornada del Re-Barcelona, celebrada el 29 de novembre, va aplegar més de 30 conferenciants internacionals d’àmbits ben diversos per abordar el present i el futur de la moda per aconseguir una indústria més sostenible. Més de 300 assistents, entre els que hi havia directius i persones influents del sector, van assistir a la jornada professional, el Summit, arribant al ple gairebé total a l’auditori del Disseny Hub Barcelona que té una cabuda de 320 butaques.
Inaugurada per Miquel Rodríguez, comissionat d’Agenda 2030 de l’Ajuntament de Barcelona, i amb cloenda del regidor de Turisme i Indústries creatives, Xavier Marcé, la cimera va arrancar amb Marie-Claire Daveu, directora de sostenibilitat de Kering, que va proclamar: “Si volem sobreviure com a humanitat, pressionar junts és una responsabilitat compartida. No hi ha una solució màgica”. Alguns dels ponents han sigut Rossana Orlandi, galerista i fundadora de RoGuiltlessPlastic; François Ghislain-Morillion, fundador de Veja; Manuel Martos, director general de Nextil; Aldo Sollazzo, CEO de Noumena; Kavita Parmar, fundadora d’IOU Project; i Mariona Sanz, directora de Girbau LAB; entre d’altres.
Pel que fa a l’espai expositiu, l’Open Space, obert durant els dos dies del certamen per al públic en general, ha comptat amb projectes innovadors com ara peces de roba que absorbeixen CO2 de Noumena, dissenys amb tints naturals de Nextil, l’alternativa al rentat en sec de Girbau, start-ups ecoinnovadores de Reimagine Textile i marques locals de Moda Sostenible Barcelona, que han causat un gran interès entre els visitants. El certamen ha comptat amb diverses activitats com el Moda-Fad Sustainable Challenge, el Hula Hoop: l’experiència en disseny circular i l’exhibició dels vestits premiats per Fondazione Mondo Digitale i AltaRoma. A més, la ciutadania també ha pogut assistir a taules rodones, projeccions de films i conferències celebrades amb l’objectiu d’ajudar a reflexionar sobre la importància de repensar els hàbits de consum.
Referent en moda sostenible al sud d’Europa
Re-Barcelona és un espai de debat, reflexió i exhibició sobre moda sostenible i ètica. L’esdeveniment posiciona Barcelona com a referent i epicentre del sector a escala internacional. Amb aquest debut, Re-Barcelona es projecta com la major cita de referència de moda sostenible al sud d’Europa.
La directora de Re-Barcelona, Mónica Melero, fa un balanç positiu d’aquesta primera edició, ja que assegura que s’ha celebrat “una primera edició de gran èxit”. Segons Melero, “El Re-Barcelona s’ha consolidat com el principal fòrum de discussió de les millors i més innovadores pràctiques en sostenibilitat que estan redefinint la indústria de la moda”. Així mateix, ha agraït “el suport de les empreses, institucions i marques del sector”.
L’èxit d’assistència i participació en aquesta primera edició posa de manifest que la sosteniblitat al sector de la moda i el tèxtil és una realitat i l’únic futur possible. A partir d’aquests moments, Re-Barcelona ja contempla una pròxima edició.
Re-Barcelona està organitzat per Moda Sostenible Barcelona, impulsat per l’Ajuntament de Barcelona i amb el suport de Disseny Hub Barcelona. Compta amb el patrocini principal de Nextil, així com el de les empreses La Roca Village i Girbau; i la participació de Modaes.es com a media partner oficial. Compta també amb la col·laboració d’institucions internacionals com el British Council, el Consulat General de França i el Consulat General d’Itàlia; amb institucions, empreses i entitats locals com MODA-FAD, BCD Barcelona Centre de Disseny, Reimagine Textile, Texfor, HP, Fundació Apunts, Organic Cotton Colours, Modacc i CCAM; i l’agència de publicitat McCann.