Sant Feliu aposta per la sostenibilitat amb la creació d'un nou carril bici a la carretera Sànson

01/07/2021 - 10:03

 Aquests nous carrils persegueixen millorar la connectivitat amb el transport públic a la vegada que es vol dotar de més seguretat als usuaris. Es vol potenciar l'ús de la bicicleta o el patinet com un mitjà de transport en els desplaçaments diaris, com també es vol connectar Sant Feliu amb els municipis veïns.

Aquest nou carril de 730 metres donarà continuïtat a la xarxa ciclable existent al carrer de Mataró, i possibilitarà una ruta accessible fins a l'escola Mestral, l'Aula Sant Feliu, la pista esportiva Sant Jordi i la Serra de Collserola. 

El nou traçat també farà possible a mig termini la connexió dels carrils bicis existents a Sànson (a l'alçada del passeig del Canal) i el carrer d'Indústria.

Aquesta actuació es preveu que tingui quatre setmanes de duració, des del 15 de juny i s'emmarca en les accions de millora de mobilitat promogudes pel Pacte de Ciutat. Aquestes inclouen la promoció d'una mobilitat sostenible i l'ús de vehicles no contaminants, tot emmarcat en la creació d'una xarxa ciclista que proporcioni a les persones usuàries seguretat i una bona connectivitat tant entre els barris de Sant Feliu com amb els municipis veïns.

 

Un nou model de ciutat més sostenible 

En els darrers anys, la xarxa ciclista de Sant Feliu ha crescut, oferint més quilòmetres de pista pedalable a les persones usuàries de bicicleta i patinet. Aquests nous carrils persegueixen millorar la connectivitat amb el transport públic a la vegada que es vol dotar de més seguretat als usuaris. Es vol potenciar l'ús de la bicicleta o el patinet com un mitjà de transport en els desplaçaments diaris, com també es vol connectar Sant Feliu amb els municipis veïns.

La creació de més carrils bici té un doble objectiu. D'una banda es vol promoure un model de ciutat més sostenible on les persones siguin les protagonistes de la via pública, buscant alternatives de mobilitat no contaminant (mobilitat a peu, bicicleta o patinet) i de l'altra es vol garantir que els usuaris de bicicletes o patinets facin ús d'aquest mitjà de transport de la manera més segura possible. Hem de tenir present la nova normativa sobre patinets, que prohibeix la circulació d'aquests per la vorera.


 

Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Article

Els dos serveis estan destinats a facilitar l'ús de la bicicleta i la seva intermodalitat amb el transport públic, com a elements fonamentals i diferenciadors d'una mobilitat més sostenible i que conduexi a una atmosfera més neta a la nostra àrea metropolitana.

Article

La xarxa pedalable de la ciutat creixerà amb la creació de 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta. En total, la infraestructura tindrà 272 carrils, més de 1.000 si hi sumem els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns pacificats com les superilles.

Entrevista

Set ciutats europees han sigut l’escenari per estudiar els patrons de mobilitat de 4.000 persones i demostrar que les persones que utilitzen la bicicleta tenen un nivell de emissions de CO2  trenta vegades més baix que aquells que fan servir el cotxe. És només un dels beneficis de l’ús de la bicicleta que s’ha pogut veure en l’últim estudi en el que ha participat Mark J Nieuwenhuijsen, director de planificació urbana, medi ambient i salut a l’Insittutt de Salut Global-Barcelona. Nieuwenhuijsen ens explica els resultats obtinguts en aquest i altres estudis sobre els beneficis de l’ús de la bicicleta a la ciutat en relació a la salut i a la disminució de les emissions causants del canvi climàtic.

Butlletí