A partir del 2026 l’import variarà en funció de les dades de participació de cada habitatge en el «Porta a Porta».
La taxa municipal per la recollida i el transport de residus de l'Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló es reduirà d’un 31 % l’any vinent: així ho estableix la modificació corresponent aprovada per a les ordenances fiscals que regiran l’any que ve i que té l’objectiu d’adaptar-les a la normativa europea i estatal per a implantar sistemes de pagament que tinguin en consideració la quantitat de deixalles generada. En concret, al municipi, el 2025, es passarà de pagar 95,23 euros per habitatge a pagar una quantitat fixa de 65,30 euros, a la qual se sumarà una quota variable que l’any vinent encara no s’aplicarà, en espera de poder disposar de les dades de participació anuals.
Cal destacar que aquesta reducció és possible gràcies a les bones xifres assolides des de la implantació del sistema de recollida porta a porta, que situaven recentment el nostre municipi com la segona població metropolitana en recuperació de residus. Gràcies al fet que, com a conseqüència, això comporta menys despesa per a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) en el tractament de deixalles, la mateixa AMB ha ofert al nostre municipi un retorn econòmic de 193.000 euros, gràcies als quals l’Ajuntament també pot assumir aquesta reducció d’ingressos per la taxa.
La taxa el 2026
D’aquesta manera, es preveu que, mentre que l’any vinent les persones que participin en el «Porta a Porta» pagaran 65,30 euros en el seu conjunt, a partir del 2026 se sumarà a aquesta quantitat una quota de 6,12 euros per una alta participació assolida l’any anterior (2025), de 68,02 euros per una participació baixa o de 77,5 euros si no s’hi ha participat en absolut. L’objectiu últim és que aquelles llars que contribueixin de manera activa en la recollida de residus porta a porta es puguin beneficiar d’una taxa més baixa i, en canvi, penalitzar les que hi contribueixin poc o, directament, no hi prenguin part.
Tot i que la quota variable de la taxa no s’aplicarà fins al 2026, l’1 de gener del 2025 ja s’iniciarà el monitoratge sobre la nostra participació en el «Porta a Porta». Per aquest motiu, des de l’Ajuntament, ja s’està preparant una campanya informativa —que es posarà en marxa pròximament— per a donar a conèixer de quina manera ens podem beneficiar de la quota mínima per la recollida i el transport de les nostres deixalles.
Tots aquells domicilis que aportin els cubells de les diferents fraccions de manera habitual al llarg de l’any es consideraran dins del tram de participació alta. Recordeu que hem de dipositar els cubells a les zones delimitades, segons el calendari de recollida establert. Els cubells de 20 i de 40 L disposen d’un sistema d’identificació amb xip; els xips es llegeixen durant el procés de recollida per a identificar a quina llar pertany cada cubell. És especialment important fer servir els cubells donat que són l’element que permet comptabilitzar que hem dipositat correctament les deixalles.