Santa Coloma invertirà gairebé 140 milions d’euros en neteja i gestió de residus durant els propers 8 anys

23/09/2024 - 09:53

L’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet ha adjudicat el nou contracte de neteja viària i recollida de residus, el més important de la història del consistori. La nova licitació ha inclòs millores significatives en la prestació dels serveis per aconseguir una ciutat més neta i confortable.

L’Ajuntament treballa perquè Santa Coloma continuï essent una ciutat agradable per viure amb la millora continua de la neteja, el confort, l’accessibilitat i la seguretat de l’espai públic, així com per incrementar de manera important la recollida selectiva de residus conforme als objectius previstos a la normativa actual.

Amb aquest propòsit, la Junta de Govern de Local ha adjudicat aquest dimarts 3 el nou contracte de la neteja viària i recollida de residus, la recollida selectiva domiciliària i comercial, i la de voluminosos, per un valor global de 138.357.272 euros (IVA inclòs) amb vigència fins el 2033.

Amb la prioritat de millorar la qualitat de l’espai públic a tots els barris de la ciutat, sota criteris de sostenibilitat i eficiència, aquest contracte de serveis és el més important de la història del nostre Ajuntament.

L'alcaldessa, Mireia González, ha volgut remarcar que per tenir una Santa Coloma cuidada i confortable cal sumar la complicitat dels colomencs i colomenques a aquesta inversió municipal, "l'Ajuntament no estalvia recursos humans i econòmics per millorar l'espai públic i poder sentir-nos orgullosos i orgulloses de la ciutat en què vivim. Però, per aconseguir-ho no és suficient amb la nostra intervenció, el paper de la ciutadania és fonamental per mantenir nets, en el millor estat possible, els nostres carres i places. Hem de remar en la mateixa direcció i, per tant, demanem, la col·laboració de tothom a l'hora de respectar les normes de civisme i tenir cura d'aquests espais".

 

Divisió en 4 lots o grups

En el marc de l’Acord Metropolità pel Residu Zero (2019), la nova licitació estableix els mecanismes i les eines per aconseguir els objectius de reciclatge del 55% el 2025, tal com fixa la Directiva de residus de la UE.

Fins ara, els serveis de recollida i neteja es prestaven mitjançant dos contractes diferenciats. Per a una millor eficàcia del servei, l’Ajuntament ha decidit realitzar aquest cop una sola licitació dividida en 4 lots o grups.

Els 2 primers inclouen la recollida de residus de rebuig i la neteja viària, i la recollida selectiva de residus (orgànics, vidre, cartró i paper) i de voluminosos (mobles i trastos vells), que s’adjudiquen fins al 2033, amb una previsió de millora del 5% de la productivitat en aquestes tasques,

El lot 1 de recollida de residus de rebuig i neteja viària i s’ha adjudicat per 83.064.249,49 € més 8.364.768,92 € d’IVA. El 2 de recollida selectiva i de voluminosos (mobles i trastos vells), per 39.932.182,24 € més 4.021.086,10 € d’IVA.

El lot 3 permetrà renovar el 2025 el parc de contenidors de la ciutat, amb una nova remesa de contenidors més sostenible (fets amb un 80% de material reciclable), i s’ha adjudicat per 2.115.285 € més 444.209,80 € d’IVA.

Finalment, el 4 implementarà durant els propers 4 anys una plataforma de control i seguiment de la prestació dels serveis, que complementarà l’actual control de qualitat que inspecciona l’activitat, i detectarà possibles millores. El cost serà de 343.380,27 € més 72.109,86 € d’IVA.

 

Impuls a la recollida selectiva i el reciclatge

Aquest contracte comportarà, com a novetats, l’augment de la freqüència de la recollida selectiva i del rentat de contenidors, la creació de brigades immediates, i la incorporació de vehicles elèctrics amb la instal·lació en un termini màxim de 12 mesos de 15 punts de càrrega semi ràpida per aquest tipus de vehicles.

Es crea també el nou servei de recollida comercial d’envasos i es reforcen els equips de recollida orgànica, paper i cartró, en aquest sector.

En la neteja viària, s’amplien els serveis amb la incorporació de la neteja de taques al paviment amb hidropressió i el nou fregat de voreres.

Per últim, el contracte obre la possibilitat de subcontractar el manteniment dels contenidors a una empresa d’inserció social o a un Centre Especial de Treball.

 


 

Categories: 

Relacionats

Article

L'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet ha habilitat en els darrers anys una trentena de punts de recollida d'oli usat, a tots els barris, amb contenidors especials per dipositar-lo. L'oli d'origen domèstic és un residu molt contaminant i el seu reciclatge comporta importants beneficis mediambientals.

Notícia

L'alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Mireia González, ha presentat la nova campanya municipal d'instal·lació de papereres de recollida selectiva a escoles i instituts. Se'n col·locaran un centenar als patis dels equipaments educatius per impulsar la classificació i separació dels residus de paper, plàstic i orgànics.

Notícia

L’Ajuntament fa una licitació de més 152 milions d’euros per a una ciutat més neta i confortable. Els nous contractes de recollida de residus, neteja i manteniment de via pública reforçaran aquests serveis

Butlletí