L'Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda començarà a fer la recollida de les fraccions de rebuig i orgànica a partir de l’1 d'octubre a través de l’empresa municipal Mogoda Serveis. D’aquesta manera, la SAM durà a terme la recollida de totes les fraccions de residus al municipi.
Els motius d’aquesta decisió han estat un estalvi econòmic i l’oportunitat de poder decidir un canvi de model de gestió de la recollida selectiva, segons va explicar al Ple de la Corporació el tinent d’alcaldia, Albert Ortiz.
Les xifres de recollida selectiva va fer que ja fa mesos l’Ajuntament comencés a estudiar la remunicipalització del servei. Amb aquest objectiu, la junta general de Mogoda Serveis, SAM va aprovar ahir una modificació dels seus estatuts per poder oferir aquest servei en la seva totalitat. Mogoda Serveis gestionarà la recollida de totes les fraccions de residus i també subrogarà els deu treballadors de l'empresa concessionària que actualment fan el servei a Santa Perpètua.
Els vehicles utilitzats per aquest servei seran propietat de Mogoda Serveis el proper mes de setembre perquè, segons va explicar Ortiz, el contracte incloïa la compra a terminis d’aquests vehicles. El tinent d’Alcaldia va detallar que aquest fet facilitarà no només que es pugui fer la recollida a partir de l’octubre sense haver d’adquirir vehicles sinó que també l’Ajuntament podrà decidir sobre quin tipus de vehicle seran necessaris segons el model que es decideixi implantar. Albert Ortiz va afirmar que aquesta després de l’aprovació de que la recollida de totes les fraccions dels residus la faci Mogoda Serveis ara caldrà obrir un procès obert per decidir un canvi de model de recollida.