S’impulsen activitats d’educació ambiental a les escoles del Vendrell

18/12/2017 - 12:59

Del 2 de novembre al 19 de desembre s'han dut a terme un conjunt d’activitats emmarcades en el Programa d’Educació Ambiental del Vendrell a diverses escoles del municipi.

La Regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament del Vendrell impulsa aquest programa, que vol aconseguir que l’educació ambiental sigui una competència transversal en tot el cicle educatiu dels ciutadans més joves del municipi.

El Pla ofereix un ampli ventall d’activitats i recorregut segons el cicle educatiu i és que aquest s’ofereix als cicles d’infantil, primària, secundària i també batxillerat.

Totes les activitats del programa d’Educació Ambiental fomenten l’experimentació, el treball en equip, la sensibilització a la natura i la creativitat, al mateix temps que es promou el coneixement de l’entorn, la recerca, l’experimentació i l’anàlisi de resultats de forma cooperativa en tots els tallers.

De moment, des del passat novembre ja han participat en les activitats 260 nens i nenes, gairebé la meitat de l’alumnat total que s’hi ha inscrit. En concret, hi han prenen part alumnes de l’escola Teresina Martorell, Pla de Mar, Els Secallets, Marta Mata, Àngel Guimerà i Sagrat Cor.

Els tallers que es duran a terme aquest 2017 són els següents:

-Comprem amb el cap: permet als nens i nenes investigar el seu entorn per analitzar com s’han produït i d’on procedeixen alguns aliments bàsics,. Aquesta activitat promou el consum responsable, el coneixement dels productors locals i les organitzacions que vetllen per una producció agroalimentària justa social i ambientalment. Els alumnes també aprenen a interpretar l’etiquetatge d’alguns aliments per conèixer el seu origen i com han estat produïts.

-Les “R” dels Residus: A través de les 5R (reduir, reparar, reutilitzar, reciclar i responsabilitzar) els nens i nenes coneixeran les diferents accions que poden dur a terme per gestionar els residus d’una forma més sostenible. Aprendran a ser bons negociadors per reparar bicicletes, treballant el concepte de l’intercanvi, elaboraran jocs amb material reciclat, prendran consciència de la càrrega que suposa la gestió de l’elevada generació de residus en el nostre dia a dia, a la vegada que assoliran competències en la correcta separació en origen dels residus.

-Descobrim el paisatge: Visites a la zona del Puig i del Mas d’en Gual. Mitjançant una caminada per l’entorn proper dels centres coneixeran i identificaran els diferents tipus d’elements i taques del paisatge, els seus usos, quin és l’impacte que exercim sobre seu i com aquest ha evolucionat al llarg del temps. Els alumnes també identificaran algunes de les plantes i també els conreus més típics del municipi.

-Mobilitzem-nos: Mitjançant un petit estudi de mobilitat al voltant del centre educatiu , els nens i nens coneixeran el concepte de mobilitat sostenible, una alternativa al model actual dominant, on els desplaçaments per feina o per oci es duen a terme mitjançant transport motoritzat que utilitza els combustibles fòssils per desplaçar-se i la combustió dels quals és la causa principal d’un dels problemes ambientals de major magnitud als quals ens enfrontem: el canvi climàtic.

Aquests primers tallers serviran als organitzadors per anar perfilant aspectes logístics com també aspectes de continguts i desenvolupament de l’activitat. De moment, la valoració que fan els mestres és molt positiva.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Es presenta la nova ordenança fiscal de la taxa municipal de residus.

Notícia

Es presenta el projecte RENAT3R amb l’objectiu del projecte és la renaturalització de la riera de la Bisbal i dels torrents del Lluc i Cullerer al seu pas per la trama urbana del Vendrell.

Notícia

De gran discoteca a entorn natural: una proposta didàctica pionera explica a infants i adolescents el procés de renaturalització de Can Poc Oli a Manresa.

Butlletí