Hi ha altres maneres de viure (i de fer publicitat)

Professional de la comunicació i la publicitat, especialitzada en medi ambient i sostenibilitat
16/09/2019 - 11:54

El sector ambiental s’esgarrifa pels nous anuncis de Damm, “Acte I. Ànima” i “Acte II. Amants”. A Twitter – la xarxa que sentencia amb 140 caràcters- centenars de comentaris negatius: que si “greenwhasing”, que si generació d’envasos, que si contaminació del mar i, fins i tot, que si morts al Mediterrani. Fora del sector, el que seria la ciutadania “normal”, milers de comentaris positius. En reprodueixo alguns, extrets de la pàgina de Facebook de Damm: “Gràcies per aprofitar per enviar el missatge a tanta gent com arribeu”, “El millor anunci que he vist a la meva vida”, “Gràcies per emocionar-nos i per despertar consciències”… i gràcies, gràcies, gràcies.

Sempre he defensat que avançaríem molt més en temes ambientals si invertíssim en comunicació i publicitat com la Coca-cola. Damm ho ha fet. Té els mitjans per arribar a molta gent i ho ha fet amb sensibilitat i molta elegància. Segur que l’empresa pot millorar en molts aspectes pel què fa als impactes de la seva activitat, com tantes i tantes empreses que s’anuncien a les nostres pantalles i de les que en som consumidors. I quantes d’aquestes empreses aposten per la sostenibilitat com a estratègia de comunicació? Aplaudeixo l’aposta, aplaudeixo els espots i aplaudeixo l’estratègia.

I sí, soc de l’àmbit de la comunicació però també em sento del sector ambiental. I la meva feina, la nostra feina, la de les persones que ens dediquem a la comunicació de la sostenibilitat, és treballar per donar a conèixer els reptes ambientals i les possibles solucions. No us enfadeu. No us esgarrifeu. Damm aquesta vegada ens ajuda.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

La innovadora iniciativa per reutilitzar gots a Aarhus, l’impost afegit en comprar envasos d’un sol ús de Tübingen i l’estratègia de Tallin per reduir els residus en esdeveniments públics, protagonistes a la segona jornada del #wasteinprogress. 

Notícia

Mollet del Vallès ha estat nominat com a finalista al Premi Europeu de la Prevenció de Residus (EWWR) 2024 en la categoria d’Administració Pública per la seva iniciativa “Dia lliure d’envasos d’un sol ús al Mercat Municipal”.

Article

La Mancomunitat Penedès-Garraf inicia una campanya per abordar la problemàtica del residu tèxtil als municipis del territori. Amb la campanya "Està de Moda", es busca informar i conscienciar sobre la importància de reduir, reutilitzar i reciclar les peces de roba per mitigar l'impacte ambiental.

Butlletí