Hi ha altres maneres de viure (i de fer publicitat)

Professional de la comunicació i la publicitat, especialitzada en medi ambient i sostenibilitat
16/09/2019 - 11:54

El sector ambiental s’esgarrifa pels nous anuncis de Damm, “Acte I. Ànima” i “Acte II. Amants”. A Twitter – la xarxa que sentencia amb 140 caràcters- centenars de comentaris negatius: que si “greenwhasing”, que si generació d’envasos, que si contaminació del mar i, fins i tot, que si morts al Mediterrani. Fora del sector, el que seria la ciutadania “normal”, milers de comentaris positius. En reprodueixo alguns, extrets de la pàgina de Facebook de Damm: “Gràcies per aprofitar per enviar el missatge a tanta gent com arribeu”, “El millor anunci que he vist a la meva vida”, “Gràcies per emocionar-nos i per despertar consciències”… i gràcies, gràcies, gràcies.

Sempre he defensat que avançaríem molt més en temes ambientals si invertíssim en comunicació i publicitat com la Coca-cola. Damm ho ha fet. Té els mitjans per arribar a molta gent i ho ha fet amb sensibilitat i molta elegància. Segur que l’empresa pot millorar en molts aspectes pel què fa als impactes de la seva activitat, com tantes i tantes empreses que s’anuncien a les nostres pantalles i de les que en som consumidors. I quantes d’aquestes empreses aposten per la sostenibilitat com a estratègia de comunicació? Aplaudeixo l’aposta, aplaudeixo els espots i aplaudeixo l’estratègia.

I sí, soc de l’àmbit de la comunicació però també em sento del sector ambiental. I la meva feina, la nostra feina, la de les persones que ens dediquem a la comunicació de la sostenibilitat, és treballar per donar a conèixer els reptes ambientals i les possibles solucions. No us enfadeu. No us esgarrifeu. Damm aquesta vegada ens ajuda.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

El projecte de llei preveu diversos mecanismes per acompanyar als ajuntaments en tot el procés.

Article

L'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet ha habilitat en els darrers anys una trentena de punts de recollida d'oli usat, a tots els barris, amb contenidors especials per dipositar-lo. L'oli d'origen domèstic és un residu molt contaminant i el seu reciclatge comporta importants beneficis mediambientals.

Article

El Pla local de prevenció de residus de Mataró 2023-2030 inclou 16 actuacions contra el malbaratament alimentari, els productes d’un sol ús i per impulsar el residu zero, entre altres línies de treball. Les primeres accions ja estan en marxa, com promoure l’ús de bolquers reutilitzables a les escoles bressol municipals o normalitzar el fet d’anar a la compra amb recipients i bosses reutilitzables.

Butlletí