El camí cap a una mobilitat basada en energies verdes comportarà noves oportunitats laborals

Font: TMB

18/02/2021 - 08:14

Les passes de TMB en el terreny de les energies verdes han refermat el seu compromís amb la mobilitat sostenible. Per aquest motiu, TMB ha participat en el vídeo d'un dels seus proveïdors, V.I. Serveis, on s'aborden els canvis tecnològics del sector i la necessitat de professionals qualificats que comportarà.

Les passes de TMB en el terreny de les energies verdes han refermat el seu compromís amb la mobilitat sostenible. Per aquest motiu, TMB ha participat en el vídeo d'un dels seus proveïdors, V.I. Serveis, on s'aborden els canvis tecnològics del sector i la necessitat de professionals qualificats que comportarà.

V.I. Serveis, firma dedicada als vehicles industrials (reparacions, manteniment, etc.), recull al vídeo testimonis tant de clients com de treballadors i de personal en formació. Des de diferents punts de vista, s'aborden qüestions com l'economia circular, el futur de la mobilitat o els canvis tecnològics que marcaran aquest futur.

Una de les conclusions que s'extreuen dels testimonis és que els avenços requeriran una actualització dels coneixements i les habilitats dels professionals que reparin els nous autobusos (o altres vehicles industrials), ja siguin híbrids o elèctrics, impulsats per nous combustibles com l'hidrogen o el biogàs.  

Al vídeo, a més de TMB (hi intervé Josep Maria Armengol, director de l'Àrea de Tecnologia de Bus) i de membres de la plantilla de V.I. Serveis, hi participen empreses i entitats com el Gremi de Tallers de Barcelona, Ferrovial, FCC, Salesians Sarrià i Moventia, entre d'altres.


 

Relacionats

Article

El passat 15 de novembre es va presentar el Pla Estratègic de Vehicle Elèctric a Terrassa (PEVE) 2022-2025, l'aprovació inicial del qual s'elevarà al Ple de novembre. Es tracta d'un document que proposa, dissenya i planifica les actuacions i estratègies necessàries per generalitzar la progressiva implantació del vehicle elèctric a la ciutat en els propers anys.

Article

La xarxa pedalable de la ciutat creixerà amb la creació de 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta. En total, la infraestructura tindrà 272 carrils, més de 1.000 si hi sumem els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns pacificats com les superilles.

Article

 

El pla Superilla Barcelona preveu guanyar un milió de metres quadrats d’asfalt per recuperar espai per al veïnat, fomentar la vida als barris, crear noves zones verdes, impulsar la mobilitat sostenible i afavorir els comerços, la restauració i les indústries locals. Un nou mapa interactiu permet consultar les actuacions executades i previstes fins al 2023.

Butlletí