Greenwashing: les tècniques de les empreses per enganyar-nos

Reportatge

Cap de redacció

13/12/2023 - 10:21

 

Analitzem casos pràctics de greewnashing del sector de la perfumeria, la cosmètica, el tèxtil i l’alimentació.

El greenwashing o rentada d’imatge verda és una tècnica empresarial que fan servir alguns dels grans negocis del país per donar una imatge de falsa sostenibilitat i respecte pel medi ambient. Com podem ser conscients del que és veritat i del que no? Quines eines tenim a l’abast per ser capaços d’escollir de forma crítica entre els productes que necessitem per al nostre dia a dia?

En aquest reportatge veiem casos pràctics de greenwashing amb en Jaume Enciso, que ens explica com identificar-los i quines són les pràctiques més habituals en els envasos i productes. Parlem del sector de la perfumeria, la cosmètica, el tèxtil i l’alimentació.

 

Gravació i muntatge: Pere Elías


 

Relacionats

Opinió
Opinió


"Ja l'any 1972 l’escriptor i activista estatunidenc Jeremy Mander va titllar les campanyes publicitàries que les empreses petrolieres feien per contrarestar la seva reputació de saquejadors de la natura amb un qualificatiu molt més contundent: ecopornografia."
 

Entrevista
Ana Villagordo, ambientòloga i comunicadora

En aquesta conversa ens ofereix alguns consells bàsics, a nivell d’usuari, per consumir i comprar de forma més crítica i conscients.

Entrevista
Jaume Enciso, ambientòleg i autor del llibre "Alerta greenwashing". Jordi Panyella, membre de Pol·len, n'és l'editor.

Amb el Jaume i el Jordi parlem de la manca de mesures que hi ha a la Unió Europea per evitar la rentada d’imatge verda de les empreses i la indefensió en la qual es troben els ciutadans i ciutadanes.

Butlletí