Continua l’ampliació i la millora de la xarxa de carrils bici a Barcelona

02/03/2022 - 09:06

Comencen les obres d’un nou tram de carril bici unidireccional al carrer de Nàpols, entre la travessera de Gràcia i el carrer de València, i durant el març i abril acabaran els trams de l’avinguda Diagonal, la gran via de les Corts Catalanes i la ronda del Guinardó.

Continuen les actuacions per fer créixer i millorar la xarxa ciclista de la ciutat. Tal com es va anunciar a l’octubre i d’acord amb els objectius del Pla de mobilitat urbana (PMU) 2024, es preveu construir 32,6 quilòmetres de carrils bici i millorar 11,7 quilòmetres dels carrils existents. L’objectiu és arribar al 2023 amb una xarxa total de 272,6 quilòmetres.

 

Nou tram de carril bici al carrer de Nàpols

Ja han començat les tasques d’implantació d’un carril bici unidireccional al carrer de Nàpols, entre la travessera de Gràcia i el carrer de València. Es tracta d’un nou tram que permetrà incrementar la connectivitat de la xarxa ciclista en sentit mar, connectant els carrils de la travessera de Gràcia, els carrers de la Indústria, el Rosselló, Provença, Mallorca i València i l’avinguda Diagonal.

La creació d’aquest carril bici comportarà deixar un únic carril de circulació al trànsit motoritzat. Els treballs es duran a terme en dues fases, començant pel tram comprès entre la travessera de Gràcia fins al carrer de Provença, i en les setmanes posteriors a la finalització d’aquesta fase es completarà fins al carrer de València. Es preveu que s’obri a principis d’abril.

 

Intervencions en marxa

En paral•lel, continuen en marxa diverses actuacions actuacions de millora en diferents trams que es van iniciar a finals d’any, que es preveu que vagin finalitzant al llarg del mes de març i a principis d’abril.

És el cas dels treballs que s’estan realitzant al carril bici de l’avinguda Diagonal, entre la plaça Pius XII i el Parc de Cervantes. En alguns trams es baixa l’actual carril bici de vorera a calçada i en d’altres es crea nova infraestructura ciclista segregada i bidireccional. L’actuació també s’aprofita per implantar un gran nombre d’aparcabicicletes.

També el proper mes de març està previst l’acabament dels treballs duts a terme al carril bici de la Gran Via de les Corts Catalanes, entre el carrer Pau Claris i el carrer de la Marina. Amb la intervenció es baixa l’actual carril bici de la vorera, recuperant-la per al vianant i es creen dos nous carril segregats a la calçada lateral.

Una altra de les intervencions en marxa és la que s’està realitzant al carril bici de la Ronda Guinardó, entre els carrer Vinyals i Cartagena. En aquest àmbit es construeixen dos nous carrils bici segregats i unidireccionals que donaran continuïtat a l’actual carril bici de la Ronda Guinardó. El carril bici de la Ronda del Guinardó és una proposta ciutadana i el primer projecte que s’executa de les propostes guanyadores de pressupostos participatius.

Finalment, s’estan realitzant millores al carril bici del passeig de la Zona Franca, on es treballa amb tasques d’aglomerat i del sistema semafòric. En aquest cas, la previsió de finalització se situa al llarg d’aquest primer semestre.

 

Properes intervencions

Pel que fa a properes intervencions, es preveu que al mes d’abril comencin les obres de millora del carril bici de l’avinguda Diagonal, entre el passeig de Gràcia i el passeig de Sant Joan. Amb aquesta actuació es baixa l’actual carril bici de la vorera a la calçada, recuperant la vorera per al vianant i construint dos carrils bici segregats unidireccionals per bicicletes, situats a la calçada lateral.


 

Municipis: 
BarcelonèsBarcelona

Relacionats

Article

Crear un element innovador modular, temporal i sostenible que permeti generar zones d’ombres a l’espai públic, allà on no sigui possible plantar-hi arbres. Aquest va ser el repte que l'Ajuntament de Barcelona va llançar l’any passat, i que avui ja comença a ser una realitat. Els tres projectes guanyadors del repte s’han materialitzat en tres grans prototips que ja comencen a fer ombra al carrer.

Article

La totalitat de l’energia elèctrica subministrada durant l’any 2023 a la Diputació de Barcelona va tenir el certificat de garantia d’origen 100% renovable, fet que va suposar que els 13.580 MWh d’energia consumida pels edificis i recintes corporatius suposessin un estalvi en emissions de CO2 equivalent a 3.530 tones.

Notícia

El nou Compromís Ciutadà per una Barcelona + Sostenible 2024-2034 s’ha desenvolupat amb un ampli procés participatiu amb prop d’un miler d’entitats, organitzacions i persones que ha constat d’una fase prèvia, entre els anys 2022 i 2023, fins a la concreció del nou document.

Butlletí