El 95% de la ciutadania de Barcelona està a favor de més transport públic i prop d'un 80% de més espai per als vianants

Font: Ajuntament de Barcelona

27/07/2020 - 14:23

Així ho recull el Baròmetre semestral corresponent al mes de juliol de 2020, que s’ha elaborat a partir de 805 entrevistes telefòniques fetes entre el 3 i el 13 de juliol. El 94,7% dels enquestats veu positiu fomentar el transport públic, el 77,9% -vuit de cada deu- està d’acord amb l’ampliació de l’espai per vianants, i un 57,9% es mostra també partidari de construir més carrils bici.

El Baròmetre és una enquesta de periodicitat semestral prevista en el Pla d’Estudis Sociològics de l’Ajuntament de Barcelona que, en aquesta edició està dedicada a aspectes vinculats a la pandèmia de la Covid-19 i algunes de les seves conseqüències, com ara el canvi d’hàbits en la mobilitat.

Per dur-lo a terme  s’ha preguntat a la ciutadania pel seu grau d’acord amb diverses mesures per regular el futur de la mobilitat i de l’espai públic a la ciutat.

El 94,7% dels enquestats veu positiu fomentar el transport públic, el 77,9% -vuit de cada deu- està d’acord amb l’ampliació de l’espai per vianants, i un 57,9% es mostra també partidari de construir més carrils bici.

Descens en la mobilitat i canvi de tendència

La crisi sanitària generada per la covid-19, sumada a la fi del període escolar i a la implementació del treball a distància, ha comportat un descens significatiu en els viatges de mobilitat obligada.

Només el 38,2% dels entrevistats es desplacen actualment per motius de feina i estudis. De les persones que ara no es desplacen, un 44,8% sí que ho feien abans del confinament: són els estudiants, que han finalitzat les classes, i persones que han deixat d’assistir presencialment al seu lloc de treball, fonamentalment entre 25 i 55 anys.

Alhora, hi ha hagut canvis en l’ús dels mitjans de transport utilitzats per anar al lloc habitual de treball o a estudiar.

El 50,2% dels enquestats, que es desplaçaven per feina o estudis, utilitzaven el transport públic ferroviari, el metro i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya/Rodalies RENFE, abans de la pandèmia i ara la xifra es redueix al 33,3%. El percentatge de persones que van amb bus ha passat del 24,3% al 20,2%. En canvi, les persones que van a peu creixen del 16,8% d’abans als 19,2% d’ara, i també la bicicleta particular, que passa del 6,5% al 8,1%. L’ús del cotxe –del 13,6% al 28,9%– i l’ús de la moto –del 9,7% al 15,1%– també pugen.

Finalment, en relació a la valoració de la gestió de l’emergència sanitària, el Baròmetre constata que gairebé un 70% de la ciutadania aprova la tasca realitzada per l’Ajuntament i la situa en la franja de molt bona, bona, normal o regular.


 

Relacionats

Article

L’objectiu del projecte és disposar de més informació sobre la qualitat de l’aire a escala local i així facilitar la presa de decisions en termes de mobilitat, espai públic i salut. Aquests sensors, que estaran instal·lats a tots els districtes de la ciutat, dibuixaran un mapa dinàmic de qualitat ambiental per cada tram de carrer.

Article

L’Ajuntament de Mollet del Vallès ha presentat el MolletBici, un mòdul d’aparcament per a bicicletes tancat, públic i gratuït amb capacitat per a 20 bicicletes situat al costat de l’estació de Renfe de Mollet – Sant Fost. L’aparcament, que estarà operatiu tots els dies de l’any i estarà vinculat als horaris de Rodalies, es tracta d’un espai tancat al qual només s’hi podrà accedir identificant-se mitjançant una APP i disposarà d’una càmera de videovigilància per garantir la seguretat. El servei és una aposta més per fomentar la intermodalitat entre la bicicleta i el tren i així facilitar i potenciar els trajectes sostenibles.

Notícia
23 municipis hauran de tenir zona de baixes emissions

23 municipis hauran de tenir zona de baixes emissions

El govern espanyol proposa quatre models de Zona de Baixes Emissions, que han de tenir tots els municipis de més de 50.000 habitants

Butlletí