Font: AMB.cat
‘Fem sortir els colors del gris’ és una campanya promoguda per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), amb l’objectiu de fomentar la recollida selectiva a domicili i a nivell comercial.
S'ha començat a realitzar a municipis metropolitans com Cornellà de Llobregat, Montcada i Reixac o Sant Adrià de Besòs.
La campanya de sensibilització ciutadana consisteix en la realització de 3 accions dinamitzades diferents però simultànies que es duran a terme a carrers, bars, parcs i places de la ciutat. D’una manera lúdica i educativa pretén conscienciar la ciutadania de la importància de separar correctament els diferents residus que generem a les nostres llars.
Amb aquestes accions es vol apel·lar a la coresponsabilitat i promoure un canvi d’hàbits en la ciutadania i millorar les xifres de la recollida selectiva lluny del 55 % que marca la Unió Europea per l’any 2025.
Inclou diverses accions de carrer simultànies dirigides a diferents públics, per mitjà de les quals es difondran missatges sobre la importància de la separació de les deixalles i per incidir en com fer-la correctament.
Una de les accions és un concurs de preguntes i respostes tipus Trivial, que es durà a terme en terrasses i interiors de bars i locals de restauració. Es farà una dinàmica de 10 minuts i l’objectiu és que les persones de diferents taules competeixin entre elles responent preguntes relacionades amb la recollida selectiva i la gestió de residus.
La segona proposta és un joc tipus Twister, que s’habilitarà a l’hora de la sortida dels centres educatius, adreçat als infants i les seves famílies. En cada partida, d’uns 15 minuts, hi podran participar de 5 a 10 infants, que respondran les preguntes relacionades amb la correcta gestió de residus.
La tercera activitat és una acció teatral, un Speak Corner, en la qual un personatge sobre una caixa interpreta un monòleg en clau d’humor, crític amb les excuses per no reciclar, els tòpics de la reutilització i el reciclatges i totes aquelles conductes que ens allunyen de tenir un planeta millor.