Font: Ajuntament de Vic
La campanya s’ha elaborat en un grup de treball, format per Ajuntament i membres de la taula de mobilitat, i se centra en els beneficis que comporta moure’s en bicicleta i no fer-ho en vehicle privat: economia, ecologia, eficiència i esport.
Els beneficis que comporta moure’s en bicicleta i no fer-ho en vehicle privat centren la nova campanya Jo vaig amb bici, que han treballat conjuntament l’Ajuntament i una quinzena de persones participants al grup de treball integrat dins de la Taula de Mobilitat.
La campanya, que s’ha treballat al llarg del primer trimestre de l’any de forma participativa, promou l’ús de la bicicleta a Vic remarcant els beneficis que comporta moure’s en aquest mitjà de transport sostenible a diferència de fer-ho en vehicle privat: economia, ecologia, eficiència i esport.
La regidora de Convivència i Seguretat, Susagna Roura, es mostra satisfeta d’haver pogut treballat de forma participativa per trobar valors compartits i, al mateix temps, reflexionar conjuntament amb la ciutadania per elaborar una campanya que respongui a les necessitats reals a la ciutat.
Així, el resultat de la campanya i l’eslògan Jo vaig amb bici és fruit de les propostes recollides en les sessions participatives i que complementa la marca de mobilitat a Vic: Mou-te com cal.
Economia, ecologia, eficiència i esport
La campanya s’ha dissenyat al llarg de tres sessions de treball i ha estat aquest dimecres quan s’han presentat les línies generals dels continguts, elements i accions de la campanya, que veurà la llum a inicis d'abril.
Els materials de difusió de campanya van des de la instal·lació d'elements artístics a les rotondes d'entrada a Vic, lones informatives a equipaments municipals, postals informatives o cartells per repartir en diferents establiments comercials. Al mateix temps, Roura remarca que “s’aposta per millorar la seguretat i s’impulsa el biciregistre regalant timbres i cadenats segurs a les persones que es donin d'alta a l’aplicació”. El biciregistre que va entrar en funcionament l’any passat permet recuperar la bicicleta en cas de pèrdua o robatori si s’ha registrat el mitjà de transport en aquesta base de dades que té abast estatal.
Campanya de colideratge ciutadà
La campanya de sensibilització s'emmarca dins de l’eix que contempla el Pla Estratègic de la Bicicleta que té com un dels objectius incrementar els desplaçaments en bicicleta per la ciutat del 2% al 5%, d'aquí al 2025.
Tant l'equip de govern com les persones que formen aquest grup de treball valoren positivament l'experiència de dissenyar tota una campanya de forma conjunta, perquè hi ha una mirada integral i integradora de l'acció pública. La regidora de Convivència i Seguretat, Susagna Roura, no descarta seguir amb aquesta línia de colideratge ciutadà per elaborar noves campanyes de ciutat en un futur.
Panells informatius que reforçaran els beneficis d’utilitzar la bicicleta en detriment del cotxe privat. En verd s’indica el benefici ecològic; en lila, el benefici esportiu; en vermell, l’eficiència; i en blau el benefici econòmic.
La gestió de la campanya de promoció de l'ús de la bicicleta coincideix amb l'aprovació inicial de l'ordenança de Mobilitat i Seguretat Viària, que preveu canvis normatius per facilitar els desplaçaments en bicicleta per la ciutat, així com els desplaçaments amb els vehicles de mobilitat personal, com patinets i altres ginys.