La T-Verda permet desballestar 10.613 cotxes i 1.735 molt contaminants, a canvi de tres anys de transport públic gratuït

10/09/2021 - 09:00

Fins ara, aquest títol, creat per l’AMB l’any 2017 per fomentar una mobilitat més sostenible, ha permès desballestar 10.613 cotxes i 1.735 motos sense distintiu ambiental de la DGT, els més contaminants, a canvi de tres anys de transport públic gratuït. L’objectiu d’aquesta targeta és promoure un canvi d’hàbits en la ciutadania cap a una mobilitat més neta per disminuir la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l’aire.

Actualment, la targeta T-verda metropolitana ja s’ha lliurat a més de 12.000 ciutadans i ciutadanes. Des que es va crear, la iniciativa ha permès desballestar 10.613 cotxes i 1.735 motos als quals no corresponia cap distintiu ambiental de la Dirección General de Tráfico (DGT) i ha suposat un canvi cap a mitjans sostenibles.

Les persones posseïdores d’aquest títol, impulsat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) el 2017, poden viatjar de manera il·limitada i gratuïta durant tres anys en transport públic per totes les zones de la xarxa del sistema tarifari integrat de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

Sobre els períodes amb més sol·licituds, cal destacar el comprès entre finals del 2019 i principis del 2020, és a dir, els mesos anteriors i posteriors a l’entrada en vigor de la zona de baixes emissions (ZBE), que restringeix la circulació dels vehicles més contaminants de dilluns a divendres, laborables, de 7.00 a 20.00 hores.

Només el mes de gener del 2020, ja es van tramitar prop d’un miler de sol·licituds. L’altre pic va ser el mes de novembre del 2020, quan es van arribar a rebre 729 sol·licituds, 595 de les quals es van aprovar.

Els cinc municipis metropolitans on s’han fet més sol·licituds d’aquest títol són: Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Santa Coloma de Gramenet i Cornellà de Llobregat.

Com funciona la T-verda?

La T-verda premia la ciutadania dels 36 municipis metropolitans que canvia definitivament els seus vehicles privats més contaminants pel transport públic, és a dir, que els desballesta sense adquirir-ne un de nou.

Dona dret a utilitzar, sense limitacions d’horari, totes les zones de la xarxa de transport públic del sistema tarifari integrat de l’ATM (tots els serveis de transport públic integrats dins de les sis corones tarifàries de l’ATM).

A més, gràcies a un acord de la Generalitat a través de l’Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU), també poden sol·licitar el títol les persones habitants de les sis zones tarifàries de l’ATM que no pertanyin a cap dels 36 municipis metropolitans.

Pots sol·licitar la T-verda aquí.

Més informació al web de l’AMB.


 

Municipis: 
BarcelonèsBarcelona

Relacionats

Article

La xarxa pedalable de la ciutat creixerà amb la creació de 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta. En total, la infraestructura tindrà 272 carrils, més de 1.000 si hi sumem els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns pacificats com les superilles.

Notícia

S’aprova un paquet de projectes per millorar la qualitat ambiental i la mobilitat i per fer front a la crisi climàtica. D’aquesta manera, s’opta a rebre 125 milions d’euros en ajuts provinents dels fons europeus, en concret, de la convocatòria del 2021 del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

Article

 

El pla Superilla Barcelona preveu guanyar un milió de metres quadrats d’asfalt per recuperar espai per al veïnat, fomentar la vida als barris, crear noves zones verdes, impulsar la mobilitat sostenible i afavorir els comerços, la restauració i les indústries locals. Un nou mapa interactiu permet consultar les actuacions executades i previstes fins al 2023.

Butlletí