L’Agenda 21 Escolar del curs 2020-21 se centra en la prevenció de residus, l’emergència climàtica, el compostatge i l’estudi del riu Segre

19/09/2020 - 20:59

Aquest curs es posa en marxa el programa microxarxes per tractar específicament des dels centres educatius les diferents línies estratègiques de ciutat

La comissió de polítiques de la gestió i promoció de l'Habitatge i Transició ecològica ha presentat la programació de l’Agenda 21 Escolar per al curs 2020-21. Un conjunt d’activitats adreçades específicament a l’àmbit educatiu que enguany celebren el 15è aniversari i promouen canvi d'hàbits a tota la comunitat educativa, mestres, alumnes i famílies cap a una Lleida més sostenible i respectuosa amb el seu entorn. 

Des de la seva posada en marxa, el programa ha comptat amb una bona acollida per part dels centres i cada any, hi participen entre 65 i 70 escoles i instituts.

Microxarxes

Enguany, com a novetat, l’Ajuntament de Lleida ha presentat als centres la possibilitat d'adherir-se a una microxarxa especifica. La microxarxa és la promoció d'un grup de treball per abordar una temàtica ambiental i metodologia concreta i promoguda per l'interès ambiental de l'Agenda 21 Escolar i els objectius ambientals de l'Ajuntament de Lleida.

Les microxarxes s'integren dins de les línies estratègiques de la Regidoria d'Habitatge i Transició Ecològica com són: la creació d'un pla de prevenció de residus als centres escolars i la promoció del compostatge dins del marc del Pla de prevenció de residus municipal, la sensibilització sobre l'emergència climàtica sota el paraigua de la declaració municipal d'emergència climàtica o l'estudi del riu Segre com línia estratègica ambiental de la Regidoria i del projecte Europeo TTFS.

Actualment, ja s’han inscrit a l’Agenda 21 Escolar 37 centres educatius, dels quals 18 s'han interessat a les microxarxes promogudes. A causa de la situació actual derivada de la Covid-19, s’han flexibilitzat i ampliat els terminis d'inscripció al programa fins a finals de setembre, així com l'entrega dels projectes ambientals de cada centre a finals d'octubre.



Cada centre té la capacitat de decidir sobre quina o quines temàtiques ambientals vol treballar d'acord amb les problemàtiques ambientals detectades en cada cas. Cal destacar la implicació dels centres educatius en l'aprenentatge i sensibilització ambiental vinculada als horts escolars, a la reducció i reciclatge dels residus, a la promoció d'un camí escolar segur i sostenible o la sensibilització sobre la importància de la biodiversitat de flora i fauna al nostre entorn proper.

Per a realitzar aquestes activitats l'Agenda 21 Escolar de Lleida proporciona als centres participants un marc conjunt de treball cap a una Lleida i un món més sostenible que afavoreix l'intercanvi de coneixements i experiències. Es faciliten les formacions al professorat implicat, així com recursos materials i econòmics per dur a terme les accions ambientals als centres. L'Agenda 21 Escolar de Lleida manté un contacte i assessorament continu amb els centres per conèixer les seves necessitats i fer-ne difusió.

Expedients del ple

En la comissió informativa celebrada aquest dimarts també es s’ha informat favorablement de la la participació de l’Ajuntament de Lleida en els acords fundacionals de la “Associació de Municipis i Entitats per a l’Energia Pública (AMEP)” així com del conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Lleida i la Fundació Lleida 21.


 

Categories: 

Relacionats

Article

Per promoure el coneixement i la sensibilització sobre la problemàtica del malbaratament alimentari, la Diputació de Barcelona disposa de les maletes pedagògiques "El menjar no es llença".

Article

La Biennal d'Arts Visuals Ricard Camí neix l'any 2022 com a continuació del Premi de Pintura Ricard Camí, que l'any 2019 va celebrar la 16a edició, tot renovant-se i adaptant-se als nous temps. La Biennal amplia l'abast cap a un concepte general de les Arts Visuals i dirigeix el reconeixement cap a projectes artístics i socials.

Article

DEPANA presenta el llibre El Delta del Llobregat a través del meu prisma. A l’encalç d’una educació ambiental, obra de la biòloga i docent durant trenta-cinc anys Marina Mir. 

Butlletí