L'Ajuntament de Terrassa obre 596 expedients sancionadors de residus el 2018, un 217% més que l'any anterior

13/03/2019 - 11:06

Un dels compromisos recollits en el Pacte per la Neteja i la Recollida Selectiva de Residus és reforçar el servei i intensificar les mesures contra l'incivisme. Per donar compliment, el setembre es va reforçar el servei d'inspecció amb la contractació de cinc persones (quatre inspectors i un coordinador), per treballar en horari de tarda. Així, des de fa uns cinc mesos, a Terrassa hi ha inspectors al carrer durant tot el dia (al matí ja funcionava un equip) que comproven in situ la gestió correcte dels residus per part de la ciutadania, la detecció de conductes incíviques i la denúncia de les persones que cometen les infraccions. Un dels primers resultats d'aquest reforç ha estat l'increment d'un 217% del nombre d'expedients sancionadors de residus registrats el 2018, en comparació als de 2017. En total, l'any 2018 s'han obert 596 expedients, dels quals 440 s'han tramitat el darrer trimestre de l'any, coincidint amb l'activitat del nou equip d'inspectors de tarda, que han realitzar un total de 1.978 entrevistes a particulars i empreses per esbrinar l'origen de les infraccions detectades.

El tinent d'alcalde de Territori i Sostenibilitat, Marc Armengol, explica que "la imposició de sancions reforça altres accions contemplades dins el Pacte per la Neteja i la Recollida Selectiva per tal de millorar el servei, com serien les inversions realitzades per augmentar el personal, renovar la flota de vehicles i ampliar el sistema de recollida de càrrega lateral". Per Armengol, "el programa  d'inspecció ha demostrat ser una bona eina d'actuació i complementa les diferents campanyes de sensibilització i conscienciació realitzades en aquest mandat, com la de «Terrassa Més Neta», que ha arribat a  prop de 100 mil habitatges i ha superat la xifra dels 200 mil residents".

Dels 596 expedients, 46 han estat oberts a instàncies de la Policia Municipal, amb qui es treballa de manera coordinada. Els agents investiguen, sempre que és possible, la responsabilitat de les infraccions que troben parlant amb el veïnat i contribuint, així, a acabar amb la sensació d'impunitat que tenen algunes persones que fan accions incíviques pensant que mai hi haurà conseqüències. Un total de 550 expedients s'han obert per la intervenció directa del servei municipal de residus.

El 66% dels 596 expedients oberts el 2018 han estat per fer un ús incorrecte dels contenidors (154 per abandonar els residus a la vorera, 135 per deixar residus que són objecte d'un servei específic i 107 per no dipositar les diferents  fraccions en els contenidors específics), tot i que també s'han imposat sancions per  deixar voluminosos al carrer sense concertar prèviament la seva recollida (44) i per no gestionar els residus comercials d'acord amb el que dicta l'ordenança (30).

L'import de les sancions imposades el 2018 ha estat de 182.000 euros, de les quals 112.000 euros corresponen als expedients iniciats a partir del setembre. Les multes més nombroses han estat les de 200 euros (447 expedients), seguides de les de 600 euros (59 expedients), 250 euros (23 expedients) i 300 euros (22 expedients). Només s'han obert 4 expedients que superaven els mil euros ( de 1.080 a 16.800 euros).

Major control dels punts crítics
L'equip d'inspectors ha incrementat en el darrer trimestre de l'any la vigilància en aquells punts on hi ha més abocaments incontrolats, bàsicament de mobles, runes i deixalles fora del contenidor, per tal d'exercir un major control. Actualment, s'hi han detectat 136 punts a tota la ciutat. S'han fet 49 intervencions que han derivat en expedients sancionadors i 76 actuacions informatives. Els inspectors han realitzat un total de  2.542 inspeccions.

En aquest mandat, l'Ajuntament ha incrementat els recursos destinats a neteja viària i recollida de residus en 10 milions d'euros, el que ha permès augmentar la plantilla d'Eco-Equip en 70 persones, renovar part de la flota i maquinària, implantar el sistema de càrrega lateral i la col·locació de nous contenidors. Actualment, hi ha a la ciutat un total de 1.321 bateries de contenidors, una per cada 166 habitants.


 

Categories: 

Relacionats

Article

La ciutat ha guanyat de nou un reconeixement que destaca el seu compromís amb la sostenibilitat i la gestió ambiental dels municipis costaners. Aquesta distinció, obtinguda en la cinquena edició del Moviment Banderes Verdes, és el resultat de l’esforç conjunt entre l’Ajuntament i el sector de l’hostaleria local.

Article

L’Ajuntament de Barcelona posa de nou a disposició de les entitats de la ciutat un servei de préstec gratuït de gots i de vaixella reutilitzable.

Article

El pla Escoles #JoAprofito guia les escoles Montserratina i Marta Mata de Viladecans a aprofitar més del 90% del menjar en el servei del migdia.

Butlletí